مطالب جدید به روز

http://toopmatlab.rozblog.com/
اینـتر وب اینـتر وب
آرشیو
تبلیغات
تبلیغ در فان تبلیغ در فان
رسیدن به پایین‌تنه‌ای خوش‌فرم به روایت تصویر

در این مطلب با تصاویر متحرک نشان می‌دهیم که چگونه با چند حرکت ورزشی ساده می‌توانید پایین‌تنه خوش‌فرمی داشته باشید.

در این مطلب با تصاویر متحرک نشان می‌دهیم که چگونه با چند حرکت ورزشی ساده می‌توانید پایین‌تنه خوش‌فرمی داشته باشید.

ورزشی که روی پایین تنه کار کند معمولا با اسکات و حرکاتی همراه است که انجامشان به زانو و مفاصلی سالم نیاز دارد. اگر زانو‌هایی ضعیف دارید این روتین ورزشی ۱۰ دقیقه‌ای کمکتان می‌کند بدون فشار روی این منطقه از بدن پایین تنه خود را قوی کنید. این تمرینات ورزشی کمک می‌کند باسن و ران‌ها را لاغر و شکل دهید. تنها چیزی که برای انجام این حرکات نیاز دارید یک باند کشی است. ۲ تا ۳ مرتبه در هفته این روتین را انجام دهید تا به مرور تغییر را ببینید.

چطور انجامش دهیم: هر حرکت را به اندازه زمانی که گفته شده انجام دهید، بین حرکات ۳۰ ثانیه استراحت کنید، کل چرخه را دو مرتبه تکرار کنید.

تمرین اول

پایین‌تنه را با این حرکات قدرتمند کنیداین تمرین عضلات ران، شکم و باسن را درگیر می‌کند

روی پشت دراز بکشید، زانو‌ها را خم کنید و پا‌ها را به عرض باسن باز کنید و کف آن‌ها را صاف روی زمین قرار دهید. باند کشی را دور ران‌ها قرار دهید. پاشنه‌ها را به طرف زمین فشار دهید و ران و باسن را تا ارتفاع زانو‌ها بالا بیاورید. سپس زانو‌ها را به دو طرف باز کنید. دوباره زانو‌ها را به طرف یکدیگر برگردانید و به جای اول خود بازگردید.

نکته: وقتی دو زانو را از هم باز می‌کنید، باسن را منقبض کنید و عضلات بیرون ران‌ها را درگیر کنید.


تمرین دوم

پایین‌تنه را با این حرکات قدرتمند کنیداین تمرین عضلات ران را تقویت می‌کند

به یک طرف خود دراز بکشید، پا‌ها را بکشید و بدن را درهم ترازی نگه دارید. باند کشی را دور مچ پا‌ها قرار دهید. پایی که روی پای دیگر قرار دارد را بالا بکشید و تا پایان حرکت همانجا نگهش دارید، پایی که زیر قرار دارد را به مدت ۲۰ ثانیه بالا و پایین بیاورید. جهت دراز کشیدن را عوض کنید و به مدت ۲۰ ثانیه دیگر این حرکت را تکرار کنید.


حرکت سوم

پایین‌تنه را با این حرکات قدرتمند کنیدتمرینی برای تقویت عضلات چهار سر ران

بایستید و پا‌ها را چند سانتی متر از هم فاصله دهید، باند کشی را کمی بالا‌تر از مچ پا‌ها قرار دهید. پای راست را کمی خم کنید، کف پا را کاملا روی زمین فیکس کنید، سپس پای چپ را به مدت ۲۰ ثانیه در جلوی بدن بالا و پایین بیاورید. جهت را عوض کنید و ۲۰ ثانیه دیگر حرکت را تکرار کنید.

نکته: هنگام بالا آوردن پا تمرکز خود را روی منقبض کردن عضلات چهار سر زانو قرار دهید.


حرکت چهارم

پایین‌تنه را با این حرکات قدرتمند کنیدتمرینی برای تقویت عضلات پایین‌تنه

بایستید و پای خود را چند سانت از هم باز کنید. باند کشی را کمی بالاتر از مچ پا‌ها ببندید. با یکی از پا‌ها یک گام به طرف خارج بدن بردارید، سپس پای دیگر را به سمت پایی که بیرون گذاشتید ببرید، همین حرکت را به صورت برعکس انجام دهید تا به نقطه شروع بازگردید. ۲۰ ثانیه ادامه دهید سپس در جهت مخالف ۲۰ ثانیه دیگر تکرار کنید.

نکته: زانو‌ها را کمی خم نگه دارید، و عضلات شکم را درگیر کنید.

منبع: kermany.com


چند راهکار برای کاهش دعواهای زن و شوهری

کنایه‌زدن، تیکه انداختن و رفتارهایی از این دست گاهی بیشتر از مشت و لگد ایجاد تنش می‌کند، این مطلب درباره آزارهایی‌ست که ظریف‌تر است و توجه چندانی برای رفع آن‌ها نمی‌کنیم.

کنایه‌زدن، تیکه انداختن و رفتارهایی از این دست گاهی بیشتر از مشت و لگد ایجاد تنش می‌کند، این مطلب درباره آزارهایی‌ست که ظریف‌تر است و توجه چندانی برای رفع آن‌ها نمی‌کنیم.

نیازی به چشم کبود و بدن ضرب خورده نیست. حتی اگر در دعوا‌های زن و شوهری جسم همسرتان را خراش ندهید، حتما همسری نمونه نیستید. روانشناسان می‌گویند همسر آزاری تنها در مشت و لگد خلاصه نمی‌شود. کافی است اعتماد به نفس و آزادی را از همسرتان بگیرید یا آنکه اجازه دهید زندگی بیشتر از آنچه در توان همسرتان است او را در تنگنا قرار دهد. اگر می‌خواهید بدانید کجای کار هستید و چه آسیب‌هایی به همسرتان می‌رسانید، در ادامه این مطلب با ما باشید.

همدیگر را اذیت نکنید!

زندگی شطرنج نیست

اشکالی ندارد اگر گاهی حرف‌تان را به زبان بی‌زبانی بزنید، اما اینکه بخواهید همسرتان از کنایه‌های شما دلیل ناراحتی یا نگرانی‌تان را بفهمد، به معنای همسر آزار بودن‌تان است. اگر برای بیان ناراحتی‌های‌تان، اشتباهات او را در قالب کنایه بیان می‌کنید یا پای اطرافیانش و اشتباهات‌شان را وسط می‌کشید، نباید انتظار داشته باشید که او به همسری ایده‌آل تبدیل شود.

راه‌حل بهتر: یادتان باشد که زندگی میدان شطرنج نیست و دلیلی ندارد همسرتان برای فهمیدن دلیل هر حرکت شما ساعت‌ها فکر کند. پس صادقانه سر اصل مطلب بروید و اگر از او رنجیده‌اید یا انتظاری دارید، با صراحت آن را به زبان بیاورید. وقت صحبت از خواسته‌های‌تان مطمئن شوید که همسرتان منظور شما را فهمیده است تا بعدا او را به خاطر سوءتفاهم‌ها سرزنش نکنید.

از کتک بدتر

شدیدترین جلوه همسر آزاری، برخورد فیزیکی است. اما گمان نکنید اگر همسرتان از شما کتک نمی‌خورد، شما او را آزار نمی‌دهید. گاهی اوقات رفتار و کلمات شما می‌تواند تاثیری بیشتر از برخورد فیزیکی داشته باشد. اگر در هر رفتار همسرتان به دنبال یک اشتباه می‌گردید تا او را سرزنش کنید و اشتباهات خودتان را هم به گردنش می‌اندازید، قطعا یک همسر آزارید.

راه‌حل بهتر: قبل از آنکه همسرتان را با سرزنش‌های‌تان شکنجه دهید، به این فکر کنید که چرا و در چه موقعیتی آن اشتباه را مرتکب شده و شما چه کمکی به او می‌توانید بکنید. اگر همسرتان یک اشتباه را همیشه تکرار می‌کند و درس نمی‌گیرد، با یک مشاور موضوع را در میان بگذارید. شاید او مشکلاتی دارد که تنها یک روانشناس قادر به حل‌شان است.

همدیگر را اذیت نکنید!

صدایت را پایین بیاور

کم نیستند کسانی که می‌خواهند با صدای بلند، دیگران را مجبور به شنیدن خواسته‌هایشان کنند. اگر شما هم با فریاد، همسرتان را به انجام دادن خواسته‌های‌تان مجبور می‌کنید و اگر بحث‌های میان شما، با آلودگی صوتی‌ای که ایجاد می‌کنید تمام می‌شود، بهتر است در واکنش‌های‌تان تجدید نظر کنید. فراموش نکنید که تاثیرگذار بودن یک راه، به معنای درست بودنش نیست!

راه‌حل بهتر: راه‌های مدیریت خشم را یاد بگیرید و هر روز یک قدم به یاد گرفتن شیوه‌های درست بحث و گفتگو نزدیک‌تر شوید. به همسرتان بگویید که همیشه درست در لحظه بحث نمی‌توانید به نتیجه قطعی برسید و با کمک او، در لحظات پرتنش زندگی گفتگو را متوقف کنید و باقی بحث را در زمانی که هر دوی شما به آرامش رسیده‌اید انجام دهید.

مقابله به مثل نکن

در بحث‌ها تمام تلاش‌تان را برای آزار دادن او به خرج می‌دهید و وقتی در زمان صلح از شما به دلیل این رفتار گله می‌کند، می‌گویید، چون تو عصبانی ام کردی چنین کردم؟ دعوت خانواده او را رد می‌کنید و وقتی اعتراض می‌کند می‌گویید، چون تو فلان روز به خانه مادرم نیامدی چنین کردم؟ اگر شما به بهانه ایراد‌های او، رفتار‌های نادرست‌تان را توجیه می‌کنید بدانید که همسر آزارید.

راه‌حل بهتر: همسر شما انسانی بی‌عیب و نقص نیست، پس این موضوع را بپذیرید و برای توجیه اشتباه‌تان، ایراد‌های او را پیش چشمش نیاورید. اگر شما نسبت به رفتار همسرتان اعتراض دارید، نه با مقابله به مثل، بلکه با توضیح انتظاراتی که از او دارید برای تغییر دادنش تلاش کنید. یادتان نرود که خودتان مشغول ساختن بازی مقابله به مثل هستید و دیر یا زود بازنده این بازی می‌شوید.

همدیگر را اذیت نکنید!

خط و نشان نکش

حق شماست که حساسیت های‌تان را به همسرتان گوشزد کنید و همان‌طور که مراقب احساساتش هستید، از او هم بخواهید شما را نرنجاند، اما مراقب باشید این حق، شما را به یک زورگو تبدیل نکند. عبارت «اگر» که قبل از بیان محدودیت‌ها می‌آید را از واژه‌های‌تان حذف کنید و «به شرطی که ...» را هم فراموش کنید. برای آنکه همسرتان را به مرد رویاهای‌تان تبدیل کنید، نیازی به بازی کردن نقش زورگو ندارید.

راه‌حل بهتر: به جای تهدید کردن، دلایل‌تان را برای همسر خود توضیح دهید. شاید او متوجه نیاز‌های شما نیست و شاید هم شرایط به او اجازه برآورده کردن آن‌ها را نمی‌دهد. پس مثل یک زن و شوهر بالغ با هم در مورد خواسته‌های‌تان حرف بزنید و به یک تصمیم مشترک برسید.

همه‌ی ما احساس رضایت را دوست داریم. دلمان می‌خواهد وقتی با کسی ارتباط برقرار می‌کنیم، شرایط مطابق با انتظارات ما پیش رود. به طور طبیعی هر چه تعداد افراد بیشتر باشد و مجموعه بزرگتر، احتمال این که ما از همه چیز راضی باشیم کمتر می‌شود.

ما برای حل مشکلات تلاش می‌کنیم

نخستین راه مقابله این است که محیط اطرافمان را تغییر دهیم. مثلا از طرف مقابل می‌خواهیم که به شکل خاصی رفتار نکند.
تا اینجای کار همه چیز طبیعی است، هر چند به طور کامل راضی کننده نیست، ولی معمولا بهتر از این نمی‌شود! چون انسان‌ها با هم فرق دارند.

رابطه ما با اطرافیان به یک اندازه صمیمی نیست و خیلی اوقات نمی‌توانیم از دیگری بخواهیم با رفتارش ما را ناراحت نکند؛ بنابراین شخصی دیگر که به ما نزدیک‌تر است را واسطه قرار می‌دهیم و از او می‌خواهیم خواسته‌ی ما را به دیگری بگوید.

همدیگر را اذیت نکنید!

این شیوه برخورد با مشکلات پس از ازدواج بسیار رایج است

کسی که از رفتار خانواده‌ی همسر ناراحت است، نمی‌تواند مستقیم اعتراض کند، بنابراین از همسر می‌خواهد برای تغییر رفتار خانواده اش کاری کند. همه‌ی ما می‌دانیم تغییر رفتار دیگران کاری سخت و در بیشتر مواقع غیرممکن است. در عین حال این یکی از بزرگترین توقعات همسران از یکدیگر است.

  • چرا مادرت با من اینطور برخورد کرد؟
  • منظور پدرت از آن حرف چه بود؟

من هیچ وقت اجازه نمی‌دهم خانواده ام با تو اینطور رفتار کنند، ولی تو به من اهمیت نمی‌دهی. این خواسته‌ها و شکوه‌ها گاهی اوقات منطقی هستند و گاهی اوقات هم خیر. بستگی به ویژگی‌های افراد و بافتی که در آن قرار گرفتند دارد.

ولی یک چیزی همیشه درست است: این که ما نباید از همسرمان انتظار داشته باشیم دیگران را تغییر دهد. ما با این خواسته به معنای واقعی کلمه همسرمان را اذیت می‌کنیم. فقط می‌توانیم انتظار داشته باشیم که او ناراحتی ما را درک کند، نه این که برای حذف مشکل اقدامی انجام دهد.

زیر سوال بردن همسر

یک شیوه‌ی رایج اذیت کردن همسر این است که او را به خاطر رفتار دیگران زیر سوال ببریم. این‌که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم وادارش کنیم با دیگران به خاطر ما بجنگد و به خاطر بدی‌های دیگران احساس گناه و عذاب وجدان پیدا کند. ما فقط مسئول رفتار‌های خودمان هستیم، نه حتی نزدیک‌ترین شخص خانواده مان. همین که احساس می‌کنید همسر از ناراحتی شما ناراحت (یا عصبانی) است.

از او قدردان باشید. به او این احساس را بدهید که برایتان همسر خوبی است. بیشتر راجع به احساسات خود با یکدیگر حرف بزنید و کمتر راجع به رفتار‌ها؛ و همدیگر را اذیت نکنید.

منبع: یادداشت فائزه خانلرزاده در شبکه‌اجتماعی ویرگول.


امروزه یکی از اصلی‌ترین وسایل و المان‌های موجود در ادارات، مطب‌های پزشکان و سایر مراکز عمومی آب‌سردکن است. طبیعی است که وقتی خسته و تشنه ب

طبق بخشنامه سازمان اداری و استخدامی، استفاده از ماسک در تمامی ادارات، بانک‌ها و مراکز ارائه خدمات عمومی و واحدهای عملیاتی از تاریخ ۱۵‏/۴‏/۱۳۹۹ برای کلیه ارباب رجوعان و کارکنان الزامی است.

خبرگزاری فارس: استفاده از ماسک در تمامی ادارات، بانک‌ها و مراکز ارائه خدمات عمومی و واحدهای عملیاتی از تاریخ ۱۵‏/۴‏/۱۳۹۹ برای کلیه ارباب رجوعان و کارکنان الزامی است.

براساس این گزارش، با توجه به نگرانی‌های موجود درخصوص بازگشت و شیوع مجدد ویروس کرونا، به‌ویژه در مناطقی که وضعیت آن‌ها از لحاظ شرایط بیماری و رعایت‌نکردن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی «قرمز» اعلام شده است و در اجرای بندهای (۳)، (۴)، (۵) و (۸) مصوبات بیست‌و‌هفتمین جلسه ستاد ملّی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا مورخ ۱۴‏/۴‏/۱۳۹۹ که به تأیید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رسیده است، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور طی بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری، الزامات جدیدی را ابلاغ کرد.

به موجب این بخشنامه، استفاده از ماسک در تمامی ادارات، بانک‌ها و مراکز ارائه خدمات عمومی و واحدهای عملیاتی از تاریخ ۱۵‏/۴‏/۱۳۹۹ برای کلیه ارباب رجوعان و کارکنان الزامی است.

همچنین مسئولان ادارات و مراکز ارائه خدمات عمومی و واحدهای عملیاتی مکلفند ضمن راهنمایی مراجعان و متقاضیان دریافت خدمات درخصوص رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی محیط اداری، از ورود کسانی که فاقد ماسک هستند به محیط ادارات و مراکز ارائه خدمات و واحدهای عملیاتی جلوگیری کرده و خدمات مورد درخواست آنان را ارائه نکنند.

در این بخشنامه کلیه کارکنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی و مراکز ارائه خدمات عمومی و واحدهای عملیاتی ملزم به استفاده از ماسک در محل کار شدند و درصورت عدم رعایت، از ورود آنان به محل کار ممانعت می‌شود و هرنوع عدم همکاری در این زمینه از سوی کارکنان که منجر به عدم امکان حضور آنان در محل کار شود، غیبت تلقی و مطابق مقررات با آنان برخورد خواهد شد.

در پایان این بخشنامه بر تسریع پیاده‌سازی دولت الکترونیک و استقرار سامانه‌ها و فرآیندهای الکترونیکی مرتبط با مأموریت‌ها و وظایف دستگاه‌های اجرایی تأکید شده است تا در انجام وظایف دستگاه‌ها به صورت الکترونیکی و ارائه خدمات غیرحضوری به ارباب رجوع تسریع و تسهیل صورت گیرد.

منبع:برترینها


راهنمای خرید آب‌سردکن؛ کدام انتخاب مناسب‌تر است؟

امروزه یکی از اصلی‌ترین وسایل و المان‌های موجود در ادارات، مطب‌های پزشکان و سایر مراکز عمومی آب‌سردکن است. طبیعی است که وقتی خسته و تشنه به چنین مراکزی مراجعه می‌کنید هیچ‌چیز مانند نوشیدن یک لیوان آب خنک حالتان را جا نخواهد آورد! به همین دلیل نیز در این مطلب با شما هستیم تا به موضوع راهنمای خرید آب‌سردکن بپردازیم.

 امروزه یکی از اصلی‌ترین وسایل و المان‌های موجود در ادارات، مطب‌های پزشکان و سایر مراکز عمومی آب‌سردکن است. طبیعی است که وقتی خسته و تشنه به چنین مراکزی مراجعه می‌کنید هیچ‌چیز مانند نوشیدن یک لیوان آب خنک حالتان را جا نخواهد آورد! اما به طور کلی خرید دستگاه آب‌سردکن به همین راحتی‌ها نیست و نیازمند دقت و توجه بالایی خواهد بود. به همین دلیل نیز در این مطلب با شما هستیم تا به موضوع راهنمای خرید آب‌سردکن بپردازیم.

راهنمای خرید آب‌سردکن؛ کدام انتخاب مناسب‌تر است؟

انواع آب‌سردکن

به طور کلی آب‌سردکن‌هایی که امروزه در بازار موجود هستند از تنوع بالایی برخوردارند و شامل مدل‌های مختلفی نیز می‌شوند. اما اگر بخواهیم دسته‌بندی‌هایی کلی برای آب‌سردکن در نظر بگیریم می‌توانیم به آب‌سردکن‌های منبع بالا، آب‌سردکن‌های منبع پایین و همین‌طور آب‌سردکن‌های متصل به آب شهری اشاره کنیم.

  • آب‌سردکن‌های منبع بالا: در معرفی این نوع از آب‌سردکن‌ها باید بگوییم که دبه و یا همان منبع آن‌ها در بالای دستگاه قرار گرفته است. طراحی این نوع از آب‌سردکن‌ها به شکلی است که منبع‌ها می‌توانند با شکل‌های مختلفی نصب شوند. این یعنی شما هم می‌توانید به سراغ منبع‌های ساده بروید و هم منبع‌های فیلتر دار. معمولاً آب‌سردکن‌های منبع بالا خود به دو دسته ایستاده و رومیزی تقسیم می‌شوند.
  • آب‌سردکن‌های منبع پایین: این نوع از آب‌سردکن‌ها دارای دبه‌ها و منبع‌های آبی هستند که در قسمت پایین دستگاه تعبیه شده‌اند و در آن‌ها آب با کمک پمپ داخلی مکیده می‌شود. یکی از مزیت‌های ساخت و تولید این نوع از محصولات در معرض نور قرار نگرفتن دبه آب است. علاوه بر این نیز تعویض و پر کردن آب در این مدل از آب‌سردکن‌ها به مراتب راحت‌تر خواهد بود. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که آب‌سردکن‌های منبع پایین موجود در بازار فقط ایستاده هستند و نمی‌توان آن‌ها را بر روی میز قرار داد.
  • آب‌سردکن‌های متصل به آب شهری: این نوع از آب‌سردکن‌ها هیچ منبع آبی ندارند و به شکل کاملاً مستقیمی به یک شیر آب شهری اتصال پیدا می‌کنند. یکی از مزیت‌های این مدل آن است که دیگر به پر کردن مخزن و یا خرید دبه آب نیازی ندارد و آب آن به راحتی تأمین می‌شود. با این حال باید دقت کنید که استفاده از این نوع آب‌سردکن‌ها صرفاً به مکان‌هایی محدود می‌شود که به شیر آب دسترسی وجود داشته باشد. این نوع از آب‌سردکن‌ها در ابعاد مختلفی وجود دارند و می‌توان آن‌ها را در دو نوع ایستاده یا رومیزی تهیه کرد.

راهنمای خرید آب‌سردکن؛ کدام انتخاب مناسب‌تر است؟

نکات خرید آب‌سردکن

برای آنکه بتوانید آب‌سردکن مناسبی را برای خود خریداری کنید باید به نکات بسیاری توجه داشته باشید تا در نهایت نیز بتوانید انتخابی هوشمندانه داشته باشید. یکی از اصلی‌ترین نکات خرید آب‌سردکن میزان مصرف انرژی است.

توصیه می‌کنیم به سراغ آب‌سردکن‌هایی بروید که مصرف انرژی در آن‌ها بهینه باشد. مصرف برق در این دستگاه‌ها با توان مصرفی‌شان سنجیده می‌شود. به همین دلیل نیز توجه به توان مصرفی دستگاه آب‌سردکن مسئله مهمی است که باید در زمان خرید این محصول در نظر داشته باشید. برای این کار هم باید بدانید که به طور کلی دستگاه‌های آب‌سردکنی که دارای وات بالایی هستند، توان بالاتر و در نتیجه خروجی بالاتری نیز دارند و به همین دلیل نیز می‌توانند آب خنک‌تری را تولید کنند.

یکی دیگر از مسائلی که باید در آب‌سردکن موردنظر خود بسنجید میزان ایمنی آن است. امروزه مدل‌های باکیفیتی از این محصول تولید می‌شوند که از ایمنی کافی نیز برخوردار هستند. این نوع از آب‌سردکن‌ها در صورت سنگینی کردن پایه و همین‌طور واژگون شدن هیچ‌گونه خطری را به دنبال نخواهند داشت.

راهنمای خرید آب‌سردکن؛ کدام انتخاب مناسب‌تر است؟

علاوه بر این مدل‌های ایمنی آب‌سردکن برای جلوگیری از سوختگی‌های احتمالی با آب داغ نیز دکمه‌هایی ایمنی دارند که کاربر می‌تواند با آگاهی و دقت، لیوان آب خود را پر کند. این موضوع برای استفاده کودکان از آب‌سردکن نیز اهمیت بسیاری می‌یابد.

از مسائل مهم دیگر توجه به جا لیوانی است. تقریباً باید بگوییم که هیچ نوع و مدلی از آب‌سردکن‌های موجود در بازار همراه با جا لیوانی به فروش نمی‌رسند، اما شما باید این قطعه و وسیله را نیز تهیه کنید. به طور کلی جا لیوانی‌هایی که امروزه در بازار موجود هستند در انواع بسیار متنوعی به فروش می‌رسند. در طراحی برخی از آن‌ها از مگنت و یا همان آهنربا استفاده شده و به همین دلیل نیز می‌توان آن‌ها را به راحتی به بدنه فلزی آب‌سردکن چسباند. مدل دیگری از جا لیوانی‌ها به دیوار وصل می‌شوند و در نتیجه نیز باید آن‌ها را به دیوار پیچ کرد. باید این را بدانید که وجود جا لیوانی الزامی نیست و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که لیوان‌ها را بر روی یک میز در کنار دستگاه قرار دهند. با این حال توصیه می‌کنیم که با تهیه جا لیوانی، آب‌سردکن خود را کامل‌تر و شکیل‌تر نشان دهید.

مسئله مهم دیگر در انتخاب آب‌سردکن پدال یا شیر است. در بسیاری از مدل‌های قدیمی این دستگاه از شیر آب بهره گرفته می‌شد. با این حال امروزه می‌توان با کمک پدال‌های فشاری و یا دکمه‌ای به راحتی از آب‌سردکن استفاده کرد. این را نیز باید بگوییم که معمولاً برای استفاده از آب داغ باید ضامن ایمنی را نیز فشار داد.

راهنمای خرید آب‌سردکن؛ کدام انتخاب مناسب‌تر است؟

فیلتر موجود در آب‌سردکن نیز از دیگر معیار‌های مهم خرید و انتخاب این محصول است. معمولاً در مدل‌های آب‌سردکن منبع دار می‌توان از منبع‌های فیلتر دار نیز استفاده کرد. در مدل‌های متصل به شیر آب نیز آب از فیلتر‌های نصب‌شده تصفیه می‌شود. با این حال نصب و استفاده از فیلتر در آب‌سردکن‌های موجود در مراکز عمومی چندان به‌صرفه نخواهد بود و می‌تواند هزینه‌های بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. با این حال شما می‌توانید در نمونه‌های کوچک و خانگی آب‌سردکن از این فیلتر‌های آب‌سردکن بهره بگیرید.

امروزه در بسیاری از مدل‌های آب‌سردکن می‌توان به ویژگی‌ها و آپشن‌هایی اعم از امکان تنظیم دمای آب، خاموش و روشن کردن هر کدام از خروجی‌ها، محافظ شوک الکتریکی، نمایشگر LED و... نیز دست یافت.


۱۷ عبارتی که افراد شاد هر روز در مکالمه‌هایشان به کار می‌برند

با شاد کردن دیگران شاد شوید

وقتی تصمیم می‌گیرید شادبودن را یاد بگیرید، به نظر سخت و مشکل می‌آید. اما اگر بدانید که اثر انجام‌دادن کارهای مثبت برای دیگران معمولا به خودتان برمی‌گردد و زندگی‌تان را به‌سمت مثبت‌بودن سوق می‌دهد، با این روش می‌توانید زندگی‌تان را پر از شادی کنید.

در واقع انجام‌دادن کارهای کوچکی که به شاد کردن دیگران منجر می‌شود، تا حد بسیار زیادی می‌تواند برایتان شادی‌آفرین باشد. اگر می‌خواهید به منطق این کار پی ببرید، این دو فرضیه را در نظر بگیرید:

اولین فرضیه این است که متمرکز شدن بر دیگران، به‌خودی‌خود باعث شادی در انسان می‌شود؛

دوم اینکه وقتی بتوانید در شاد کردن دیگران موفق باشید درنهایت، اطرافتان پر از انسان‌هایی می‌شود که شادتر و درنتیجه قدردانتان خواهند بود. آنها شما را دوست‌داشتنی و کاریزماتیک می‌بینند و درنهایت، این وضعیت باعث می‌شود با شما رفتاری داشته باشند که حتی شما را شادتر از قبل کند.

گفتن این کار آسان‌تر از عمل به آن است، اما خوشبختانه روش خوب و میانبری برای رسیدن به هدف وجود دارد. کلمه‌ها و جمله‌هایی که به‌ کار می‌برید، بهترین ابزار شما برای این کار هستند. بنابراین، می‌توانید هر روز با انتخاب کلمه‌ها و جمله‌های مناسب، تأثیر بسیار خوبی بر دیگران بگذارید؛ البته در هر حالت، باید مثبت و صادق باشید.

بنابراین اگر می‌خواهید شاد باشید، جمله‌ها و عبارت‌های زیر را به‌مدت چند هفته بیان کنید تا از نتیجه شگفت‌آور آن متعجب شوید و ببینید که زندگی‌تان در مسیری بسیار مثبت و شاد قرار می‌گیرد. چند مورد از این جمله‌ها و عبارت‌ها را در ادامه می‌بینید:

۱. «از دیدنت خوشحالم»

افراد شاد، از دیدنت خوشحالم

حسی که در این جمله وجود دارد، بهترین و جالب‌ترین احساسی است که می‌توانید به دیگری ابراز کنید و با این کار در او احساسی مثبت به‌ وجود آورید. شما می‌توانید صرفا به کارمندتان بگویید که به مهارت‌های او نیاز دارید، به عقاید او احترام می‌گذارید یا اینکه فکر می‌کنید که او همراه خوبی است؛ اما با گفتن جملهٔ «از دیدنت خوشحالم»، تعامل بسیار خوبی را با او شروع کرده‌اید. بیان چنین جمله‌ای ممکن نیست که موجب احساس شادی در فرد دیگری نشود.

۲. «همیشه از دیدنت خوشحال می‌شم»

با بیان این عبارت، از جملهٔ قبلی یک گام جلوتر می‌رویم. این جمله برخلاف بیشتر توصیه‌های ارتباطی است؛ زیرا وقتی که شما این حرف را می‌زنید، هرگز نباید کار منفی خاصی انجام دهید. بنابراین، بهتر است که از این جمله با احتیاط استفاده کنید، چون ممکن است عدم صداقت‌تان را برساند و این حس را در طرف مقابل ایجاد کند که شما در حال نقش‌بازی‌کردن هستید.

گفتن این عبارت چیزی فراتر از تعاملی خاص است که می‌تواند در شما احساس مثبت ایجاد کند. شما با این جمله نشان می‌دهید که از تمام تعامل‌هایی که با این فرد دارید، راضی و خشنود هستید و به همین دلیل، اثر منفی احتمالی این جمله از بین می‌رود. شنیدن چنین جمله‌هایی واقعا لذت‌بخش است.

۳. «یادته که…»

افراد شاد، یادت باشد

شما می‌توانید با یادآوری کار مثبتی که فردی در گذشته انجام داده است، او را متعجب کنید و تقریبا مطمئن باشید که در او واکنش مثبتی ایجاد خواهید کرد. شاید او برایتان جوکی تعریف کرده باشد که هنوز وقتی به آن فکر می‌کنید، خنده‌تان می‌گیرد؛ شاید هم او کار کوچک قهرمانانه‌ای انجام داده باشد. اگر چیزی را یادآوری کنید که او مدت‌هاست فراموشش کرده، می‌توانید در او تأثیر مثبت و ماندگاری ایجاد کنید. این تجربهٔ حیرت‌آوری است.

۴. «شاید خودت هم ندونی، اما …»

این عبارت حتی قوی‌تر از جملهٔ پیشنهادی قبلی است و البته به شرطی مناسب است که نشان دهید اقدامات آن فرد منجر به نتیجهٔ مثبتی شده است. این جمله نشان می‌دهد که مردم محبت‌های دیگران را تشخیص داده و به آن اهمیت می‌دهند. همچنین، این عبارت می‌تواند کاری کند که بر دیگران، بدون اینکه حتی متوجه آن باشید، اثر مثبتی از خود به‌ جا بگذارید.

۵. «تو واقعا من رو تحت تأثیر قرار می‌دی»

این عبارت شبیه جملهٔ «از دیدنت خوشحالم» و «از دیدنت همیشه خوشحال می‌شم» است، با این تفاوت که این دو جمله بر چیزهایی متمرکز می‌شوند که طرف مقابل انجام می‌دهد نه صرفا وجود و حضورش در کنار شما. از عبارت‌های هم‌معنی این جمله می‌توان به «تو واقعا عالی هستی» یا «دیگران عاشق اینن که تو…» اشاره کرد؛ فقط باید این عبارت‌ها را صمیمی و از ته دل بیان کنید؛ مثلا بگویید: «در موقعیت‌های اضطراب‌آور خیلی خوب می‌تونی من رو آروم کنی» یا «دیگران عاشق اینن که تو همیشه بهترین موسیقی رو براشون پخش می‌کنی.»

این عبارت‌ها تا زمانی که درست و صادقانه و کاملا مثبت باشند، می‌توانند درمورد هرچیزی به کار روند. مطمئن باشید که استفاده از آنها، واکنش‌های مثبتی به ‌وجود می‌آورد.

۶. «وقت‌هایی که … واقعا روی من تأثیر می‌ذاری»

تمرکز بر اقدامات یا رویدادهای خاصی می‌تواند حتی اثر قوی‌تری داشته باشد. این عبارت نشان می‌دهد که شما فقط قصد تعریف و تمجید ندارید، بلکه برای این تأثیرگذاری دلیل محکمی دارید و معتقدید که او در شما احساس‌های مثبتی به ‌وجود می‌آورد. این کار دقیقا مانند این است که به‌جای اینکه بگویید «فلان کمدین خیلی بانمک است»، یکی از بهترین لطیفه‌هایش را بازگو کنید.

به‌جای این عبارت می‌توانید از این جمله‌ها هم استفاده کنید: «از پسِ موضوع خوب براومدی و تونستی اعتراض مشتری رو به فرصت تبدیل کنی» یا «دیدن اینکه تو اون فضای کوچیک، پارک دوبل رو چقدر خوب انجام می‌دی، برام جالبه.» این عبارت‌ها واقعا دیگران را شاد می‌کند.

۷. «بهت ایمان دارم»

افراد شاد، بهت ایمان دارم

عدم اعتماد به نفس در همه هست. شما دارید؛ من دارم؛ همهٔ ما داریم (مثلا هر وقت من در اینجا مطلبی می‌نویسم، نگران واکنش خواننده‌ها و مخاطبان هستم)؛ اما وقتی دیگران به شما بگویند که «بهت ایمان دارن»، به خود باورداشتن راحت‌تر می‌شود.

مثال می‌زنم: تابه‌حال پیش‌ آمده که بخواهید وزنه‌ای را بلند کنید یا اینکه وزنه بلند‌کردن دیگران را تماشا کنید؟ خیلی جالب است که بدانید حتی کوچک‌ترین کمک فردی که کنارتان است، می‌تواند در بلندکردن وزنه‌ به شما کمک کند: کاری که ممکن است به‌تنهایی نتوانید انجام دهید. این کمک حتی می‌تواند نیرویی معادل وزن یک مداد باشد!

گفتن جملهٔ «بهت ایمان دارم» هم مانند این مثال، مفید است. فقط با دادن کمی اعتمادبه‌نفس به دیگری می‌توانید او را به‌سمت موفقیت بیشتری سوق دهید و او در آینده قدردان کمکتان خواهد بود.

۸. «ببین چقدر پیش رفته‌ای!»

برای هر موفقیتی، جشن‌گرفتن بسیار مهم است. البته این بدین معنا نیست که مجبورید برای هر موفقیتی مهمانی راه بیندازید؛ اما وقتی می‌بینید که تلاش‌های فردی نتایج مثبتی داشته است، او را تأیید کنید. این کار او را بسیار شاد و خشنود می‌کند. البته اگر می‌خواهید سنگ تمام بگذارید، می‌توانید یک مهمانی هم برای او بگیرید. فقط مراقب باشید که همه‌چیز را اول خودتان روبه‌راه کنید.

۹. «می‌دونم که توانایی بیشتری داری»

همهٔ ما گاهی‌اوقات لازم داریم که کسانی ما را به‌سمت جلو هل دهند، به‌ویژه وقتی که احساس ناتوانی می‌کنیم. اگر به دیگران اهمیت می‌دهید، ممکن است زمانی مجبور شوید که در نقش یک مربی حاضر شوید یا کمی عشق و محبت‌تان را به‌شکلی سختگیرانه بروز دهید. حتی پایدارترین و با اعتمادبه‌نفس‌ترین افراد هم گاهی به دوستی نیاز دارند که او را در انجام‌دادن بهتر کارهایش راهنمایی کند.

وینس لومباردی، مربی برتر لیگ فوتبال آمریکایی آمریکا (NFL) می‌گوید: «رهبری یعنی مسئولیتی که با آن باید به دیگران کمک کنید کاری را انجام دهند که نمی‌خواهند و به چیزی برسند که می‌خواهند.»

هیچ‌کس به‌تنهایی نمی‌تواند به هدفی دست یابد؛ بنابراین به کسی نیاز دارد که کنارش باشد و به او کمک کند. بدین ترتیب با گفتن چنین جمله‌ای، می‌توانید برای او الهام‌بخش باشید و درنهایت او قدردانتان خواهد بود.

۱۰. «دلم می‌خواد نظرت رو درمورد … بشنوم»

افراد شاد، عقیده

همه دوست دارند به نظراتشان اهمیت داده شود و البته آنها هم گاهی‌اوقات به نظرات دیگران اهمیت می‌دهند. اما اینکه از کسی بخواهید درباره چیزی نظرش را بگوید، باعث می‌شوید که او ارزش بیشتری برای خودش قائل شود که درنهایت، او احساس خوب و مثبتی به شما خواهد داشت. فقط باید صادق باشید. این عبارت را صرفا به این دلیل که فقط چیزی گفته باشید، نگویید. باید نظر فرد را درمورد موضوع موردعلاقه‌تان بپرسید و به‌طور جدی به حرف‌های او گوش دهید.

۱۱. «خب، بعدش چی شد؟»

این عبارت بهترین جمله برای پیگیری حرف طرف مقابلتان بعد از پایان جمله‌اش است. بدین ترتیب به او نشان می‌دهید که حرف‌هایش را می‌شنوید و آن حرف‌ها برایتان باارزش است. پیتر اوستینوف، نویسنده و بازیگر بریتانیایی، زمانی گفته است که بهترین تعارفی که تا به الآن به او شده، وقتی بود که صحبتی طولانی با مارگارت تاچر، نخست وزیر وقت بریتانیا داشت. در آن لحظه، درحالی‌که نگران ادامه صحبت‌هایش بود، مارگارت تاچر به او می‌گوید که «لطفا ادامه دهید».

۱۲. «پیشنهادت رو می‌پذیرم»

بسیار خوب، تا اینجا همه چیز بسیار ساده به نظر می‌رسید. از فردی عقیده‌اش را بپرسید و سپس، به او نشان دهید که فکر او چقدر روی زندگی‌تان اثر گذاشته است. این دو کار بهترین احساس را در او به ‌وجود می‌آورد.

البته واقعا لازم نیست به‌دلیل پیشنهاد فرد دیگری به رستورانی جدید بروید تا بتوانید مکالمه‌ای مهم با او شروع کنید یا اینکه به‌مدت یک هفته هر روز ۱۵ دقیقه زودتر از خواب بلند شوید، چون او گفته است که این کار خوبی است! فقط گوش‌دادن به پیشنهادش می‌تواند کاری کند که او احساس خوبی داشته باشد. اگر پیشنهاد وی نتیجهٔ مثبتی در پی داشت، به او یادآور شوید (می‌توانید به او بگویید، حق با تو بود). این کار او را بسیار شاد می‌کند.

۱۳. «متأسفم»

افراد شاد، متاسفم

زمانی از این جمله استفاده کنید که واقعا منظورتان همین باشد. هر وقت کاری کردید که موجب پشیمانی و تأسفتان شده است یا باعث ناراحتی کسی شده‌اید و باید از او دل‌جویی کنید، از این عبارت استفاده کنید. اما زمانی که چنین احساسی ندارید، بی‌دلیل از این عبارت استفاده نکنید و اعتبار این جمله را پایین نیاورید.

به‌تازگی، نویسنده‌ای بنا بر استدلالی منطقی گفته است که از این عبارت آن‌قدر استفاده شده که دیگر باید آن را بازنشسته کنیم. وقتی این عبارت صادقانه بیان شود، مردم واقعا قدردان آن هستند؛ اما اگر صادقانه نباشد، بسیار آزاردهنده است.

۱۴. «دوست دارم بیشتر شبیه تو باشم»

با گفتن این جمله، احساس مثبت‌تان درمورد دیگران را به‌شکلی تقریبا طبیعی نشان می‌دهید و به آنها می‌گویید که آنها نه‌تنها کارهایشان را به‌خوبی انجام می‌دهند، بلکه حتی بهتر از شما از پس کارها برمی‌آیند.

اگر نمونه‌ای از این احساس را می‌خواهید ببینید، نگاهی به فیلم «بهتر از این نمی‌شه» (محصول سال ۱۹۹۷) بیندازید یا فقط این بخش از دیالوگ شخصیت جک نیکلسون را بخوانید که بهترین تعریف را از شخصیت هلن هانت می‌کند: «تو کاری می‌کنی که من مرد بهتری باشم.»

۱۵. «متشکرم»

اگر بگوییم که بیشتر عبارت‌های به‌کاررفته در این مطلب، شکل خاصی از اصطلاح «متشکرم» هستند، بیراه نگفته‌ایم؛ اما عبارت «متشکرم» یکی از قدرتمندترین عبارت‌ها برای شاد کردن دیگران است که درعین‌حال، نادیده گرفته می‌شود. این کلمهٔ کوچک بار مثبت و اثر بسیار زیادی دارد.

درهرحال، من هم برای خواندن این مقاله از شما متشکرم. شاید اگر آن را با دیگران در میان بگذارید، احتمالا آنها هم از شما تشکر کنند!

۱۶. «خواهش می‌کنم»

به‌جای عبارت‌های «حرفش را هم نزن»، «مشکلی نیست» یا «بهش فکر نکن» بگویید، «خواهش می‌کنم.»

دربرابر تشکر دیگران، بهتر است به‌جای استفاده از عبارت‌های بالا، از جملهٔ «خواهش می‌کنم» استفاده کنید. با این عبارت، سپا‌س‌تان را از قدردانی طرف مقابل نشان می‌دهید. این جمله نشان می‌دهد که شما کار باارزش و شایسته‌ یا مثبتی را برای کسی انجام داده‌اید که فکر می‌کنید ارزشش را داشته است.

۱۷. «نه»

افراد شاد، نه گفتن

هنگام شاد کردن دیگران خطری کوچک شما را تهدید می‌کند و این کلمه می‌تواند شما را از آن خطر برهاند. خطر اینجاست که گاهی‌اوقات افراد به قیمت فداکردن شادی خودشان، دیگران را شاد می‌کنند. همچنین همهٔ ما افرادی را می‌شناسیم که از دیگران سوء‌استفاده می‌کنند یا اینکه هر کاری برای آنها انجام دهید، شاد نمی‌شوند.

این کلمه دوحرفی، باوجود کوتاهی‌اش، قدرت بسیار زیادی دارد. مهم‌تر از همه، نشان می‌دهد که شما به خودتان هم توجه دارید. این توجه پیش‌نیازی برای توجه نشان‌دادن واقعی به دیگران است. این کلمه را در جیبتان و دم‌ دست‌تان نگهدارید تا درمواقع ضروری از آن استفاده کنید. پس از مدتی، متوجه می‌شوید که مثبت‌ترین و شادترین افرادی که با شما در ارتباط هستند، به شما احترام می‌گذارند. این وضعیت باعث شادی شما خواهد شد.

آیا تابه‌حال پیش آمده که کسی را شاد کنید و شادی او حس خوبی به شما داده باشد؟ قطعا همهٔ مردم از این تجربه‌ها داشته‌اند. خوشحال می‌شویم تجربه‌های خود را با ما در میان بگذارید و بگویید چه کاری برای شاد کردن دیگران انجام داده‌اید که شما را شاد کرده است.

منبع:چطور


کار کردن بیش از حد چطور سلامتی ما را به خطر می‌اندازد؟

کارکردن بیش ‌از حد یعنی بیش از ظرفیت و توانایی خود و بیشتر از ساعات کاری معمول کار کنیم. این مسئله دلایل گوناگونی دارد. گاهی حجم کاری بالایی داریم، گاهی وقت کافی نداریم و باید کار را سرِ وقت تحویل دهیم و گاهی نیز صرفا می‌خواهیم اشتیاق و جدی‌بودن خود را به دیگران نشان دهیم. کار بیش‌ از حد مشکلات جسمی فراوانی ایجاد می‌کند: مشکلاتی مانند بدخوابی و سکته مغزی. البته باید سلامت روان و مشکلاتی مانند افسردگی، اضطراب و حتی خودکشی را نیز در نظر داشته باشیم. در ادامه، مشکلات مربوط به کارکردن بیش‌ از حد و علائم اصلی، جنبه‌های اجتماعی و چگونگی تأثیرگذاری آن بر سلامتی را شرح می‌دهیم و نکته‌هایی را درمورد کاهش استرس ناشی از کار بیش‌ از حد بیان می‌کنیم.

علائم کارکردن بیش ‌از حد

نادیده گرفتن خواب و بیدار ماندن از علائم کار کردن بیش از حد است

اگر می‌خواهید در محل‌ کار خود بهترین باشید، ارتقای شغلی بگیرید، کارمند یا کارفرمای خوب و خوش‌نامی باشید یا هر دلیل دیگری که داشته باشید، باید برای رسیدن به این اهداف سخت کار کنید؛ ولی این سخت کوشی، بدون استراحت و تفریح، ما را از پا می‌اندازد و منجر به بیماری‌های جدی یا حتی مرگ می‌شود.

 

البته گاهی مجبور می‌شوید که یک یا دو ساعت بیشتر در محل‌کارتان بمانید تا پروژه مهمی را به پایان برسانید؛ ولی مراقب باشید که این کار به عادت تبدیل نشود. ساعات کار طولانی و گذراندن زمان زیادی در محل‌ کار باعث می‌شود که از پا بیفتید. علاوه‌ بر خستگی، عوارض جانبی فراوان دیگری نیز وجود دارد که بر اثر کار بیش‌ از حد ایجاد می‌شود؛ بنابراین باید معمول‌ترین نشانه‌های کارکردن بیش ‌از حد را بشناسید. رایج‌ترین نشانه‌های کارکردن بیش‌ از حد عبارت‌اند از:

  • بی‌انرژی بودن؛
  • بی خوابی؛
  • نادیده‌گرفتن خواب؛
  • احساس پریشانی و نداشتن تمرکز؛
  • ضعیف‌شدن سیستم ایمنی بدن؛
  • روحیه و حال بد؛
  • افزایش یا کاهش وزن؛
  • ناتوانی در ایجاد تعادل بین کار و زندگی اجتماعی.

۱. بی‌انرژی بودن

معمولا ساعات اضافی کار در طول هفته باعث می‌شود که به‌شدت احساس خستگی کنید. برای مقابله با کمبود انرژی، کارهای زیر را انجام دهید:

  • کارتان را از زندگی شخصی‌تان جدا کنید.
  • اولویت‌های خود را مشخص کرده و کارهایتان را براساس این اولویت‌ها سازمان‌دهی کنید؛ یعنی مهم‌ترین کارها را در ابتدای روز انجام دهید. اگر وقت کم آوردید، نگران نشوید؛ چون می‌توانید کارهای کم‌اهمیت‌تر را به فردا موکول کنید.
  • بررسی کنید که برای انجام هر کار چقدر زمان نیاز دارید. کارهای وقت‌گیرتر را هنگام صبح که سرحال‌تر هستید و انرژی بیشتری دارید انجام دهید.
  • در روزهای تعطیلی یا مرخصی، کار را تعطیل کنید و دیگر ایمیل‌هایتان را بررسی نکنید.

۲. بی‌خوابی

حتی با وجودِ خستگی نیز نمی‌توانید بخوابید چون هنوز مغزتان در حال پردازش تمام اطلاعات آن روز است. برای مقابله با بی‌خوابی از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • مراقبه کنید یا حرکات یوگا را انجام دهید.
  • یک فنجان چای یا دمنوش گرم بنوشید. می‌توانید از گیاهانی مانند بابونه، اسطوخدوس، رویبوس قرمز، گل ساعتی، نعناع یا سایر گیاهان مفید استفاده کنید.

۳. بی‌توجهی به محرومیت از خواب

آخر شب است و سعی می‌کنید قسمت آخر پروژه خود را تمام کنید و با وجود خستگی نمی‌خوابید. یک فنجان قهوه دیگر می‌نوشید تا بتوانید بیدار بمانید. شاید این روش درستی نباشد. به‌جای اینکه با قهوه خود را بیدار نگه دارید، به رختخواب بروید و بخوابید و صبح زودتر از همیشه بیدار شوید. خوابیدن باعث می‌شود کمی استراحت کنید و هنگام صبح روی کارتان تمرکز کنید. به‌ این ‌ترتیب می‌توانید کارتان را به‌موقع تمام کنید.

۴. احساس پریشانی و نداشتن تمرکز

 

وقتی بیش ‌از حد کار می‌کنید، به‌سختی می‌توانید تمرکز کنید و حتی کوچک‌ترین چیزها مانند نام‌ها و تاریخ‌ها را نیز فراموش می‌کنید. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که هر روز باید کارهای زیادی را انجام دهید و بنابراین، مغزتان باید داده‌های بیشتری را پردازش کند؛ درنتیجه نمی‌توانید تمرکز کنید و احساس پریشانی و حواس پرتی پیدا می‌کنید.

برای حفظ تمرکز:

  • خواب شبانه خوب و راحتی داشته باشید (دست‌کم ۷ ساعت).
  • تمام چیزهای مهم را یادداشت کنید و فهرستی از کارها، برنامهٔ ملاقات‌ها، لیست خرید و غیره را بنویسید.
  • اگر برای ملاقاتی مهم به یادآوری نیاز دارید زمان‌سنجی را تنظیم کنید. برای نمونه، زمان‌سنج را روی ۳۰ دقیقه پیش از ملاقات تنظیم کنید تا زمان کافی برای آماده‌شدن داشته باشید.

۵. ضعیف‌شدن سیستم ایمنی بدن

اضطراب، سردرد، درد قفسه سینه و مشکلات معده همگی می‌توانند ناشی از سبک زندگی پراسترس و پر از کار و خستگی شما باشند. استرس سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند و موجب می‌شود که بدن نتواند در برابر بیماری ها از خود دفاع کند.

برای تقویت سیستم ایمنی بدن:

  • هر زمان که می‌توانید بین کارهایتان استراحت کنید و تاحدامکان خواب کافی داشته باشید.
  • ویتامین های بیشتری را از رژیم غذایی‌تان دریافت کنید. از مرکبات، بادام و سایر تقویت‌کننده‌های سیستم ایمنی بدن استفاده کنید.

۶. حال و روحیه بد

آیا احساس می‌کنید که زیر فشار هستید و اضطراب دارید؟ این احساس به این دلیل است که کار بیش ‌از حد بر روحیهٔ شما اثر گذاشته است. برای بهبود روحیه حتی وقتی درمورد کارتان اشتیاق دارید، حتما زمانی را برای آرام‌شدن و استراحت‌کردن در نظر بگیرید. نوشیدن یک فنجان قهوه با دوستان یا رفتن به سینما می‌تواند موجب آرامش شما شود.

۷. افزایش یا کاهش وزن

افزایش یا کاهش وزن یکی از علائم کار کردن بیش از حد است

آیا گاهی وعده‌های غذایی‌تان را حذف می‌کنید چون زمانی برای غذاخوردن ندارید؟ یا شاید غذای آماده و ناسالم سفارش می‌دهید؟ بی‌شک این عادت‌های بد غذایی روی سلامتی شما اثر نامطلوبی می‌گذارد.

برای داشتن رژیم غذایی سالم:

  • هنگام شب، زمانی را برای آماده‌کردن دست‌کم یک وعده غذایی سالم (صبحانه یا ناهار) برای روز بعد اختصاص دهید. حتما مقداری میوه هم در ظرف ناهارتان قرار دهید. سعی کنید از مصرف فست‌فودها پرهیز کنید یا دست‌کم مصرف آنها را محدود کنید.
  • وقتی در محل‌کار هستید حتما وقت ناهار از کارکردن دست بکشید و و زمانی را برای صرف ناهار اختصاص دهید. حتی اگر سرتان شلوغ باشد، به‌راحتی می‌توانید برای صرف ناهار، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در برنامه روزانه‌تان جا باز کنید.

۸. ناتوانی در ایجاد تعادل میان کار و زندگی اجتماعی

آیا تقریبا هر روز تا دیروقت کار می‌کنید و زندگی اجتماعی‌تان رو به‌ نابودی است و به‌خاطر کارتان سپری‌کردن زمان با دوستانتان غیرممکن به نظر می‌رسد؟ ولی باید بدانید که زندگی اجتماعی شما نیز به‌اندازه کارتان اهمیت دارد. هروقت می‌توانید به دیدار دوستانتان بروید؛ ولی اگر وقت این کار را ندارید، چند تماس تلفنی به آنها نیز خوب است. فراموش نکنید که این دوستانتان هستند که در زمان مشکلات و سختی‌ها از شما حمایت می‌کنند. بی‌شک معاشرت و تعامل با دیگران، موجب کاهش استرس شما می‌شود.

جنبه‌های اجتماعی کارکردن بیش ‌از حد

فرسودگی شغلی و پیامدهای آن

فرسودگی شغلی و پیامدهای آن برای سلامتی

روان‌شناسی آلمانی ـ آمریکایی به نام هربرت فرودنبرگر (Herbert Freudenberger)، در سال ۱۹۷۴، اصطلاح «فرسودگی شغلی» (Burnout) را ابداع کرد. فرسودگی شغلی به‌معنای فروپاشی جسمی یا روانیِ ناشی از کار بیش‌ از حد یا استرس است. به‌گفتهٔ سازمان بهداشت جهانی، فرسودگی شغلی یکی از دلایل بروز مشکلات سلامت روانی در محل‌کار است.

شدیدترین حالت فرسودگی شغلی مرگ است. در ژاپن، حتی از اصطلاح «کاروشی» (مرگ براثر کار زیاد) برای این حالت استفاده می‌شود. نخستین مورد کاروشی در سال ۱۹۶۹ گزارش شد. این پدیده خیلی زود به مشکلی اجتماعی در ژاپن و کشورهای دیگری مانند چین، کره جنوبی و بنگلادش تبدیل شد.

سازمان بین‌المللی کار مثال‌های زیر را به‌عنوان رایج‌ترین دلایل کاروشی بیان کرده است:

۱. آقای الف ۱۱۰ ساعت در هفته در یک شرکت مطرح تولید تنقلات و موادخوراکی کار می‌کرد. علت مرگ: سکته قلبی در ۳۴سالگی.

۲. آقای ب راننده اتوبوسی بود که بیش از ۳هزار ساعت در سال کار می‌کرد. علت مرگ: سکتهٔ مغزی در ۳۷سالگی. لازم ‌به‌ ذکر است که او در ۱۵ روز پیش از مرگش مرخصی نداشته است.

۳. آقای جیم یکی از کارکنان شرکت چاپ بزرگی در توکیو بود. او ۴۳۲۰ ساعت در سال (شامل کار شبانه) کار می‌کرد. علت مرگ: سکته مغزی در ۵۸سالگی.

۴. خانم دال پرستار بود. علت مرگ: حمله قلبی. او باید ۵ بار در ماه ۳۴ ساعت به‌طور مداوم و بی‌وقفه کار می‌کرد.

البته فرهنگ کار در ژاپن در حال تغییر است. وزارت بهداشت ژاپن معیار «خط کاروشی» را ارائه کرد. طبق این معیار سطح مشخصی از کار بیش ‌از حد وجود دارد و اگر شخص از این سطح عبور کند، در معرض خطر جدی ابتلا به یک بیماری بسیار کشنده قرار می‌گیرد.

تأثیر کار بیش ‌از حد بر سلامتی جسمی و روانی

تأثیر کار بیش از حد بر سلامت جسمی و روانی

در مطالعات و بررسی‌های علمی، ارتباط میان کارِ زیاد با کاهش سلامت عمومی، افزایش میزان آسیب‌دیدگی، ابتلای بیشتر به بیماری‌ها و افزایش مرگ‌ومیر اثبات شده است. پژوهشی روی کارمندان دولتی بریتانیا در سال ۲۰۰۶، رابطه میان استرس شغلی و سندروم متابولیک را نشان داد. افراد مبتلا به سندروم متابولیک یا «سندروم x» در معرض خطر بالاتری از دیابت، سکته مغزی و بیماری های قلبی قرار دارند. در کسانی که در هفته ۵۵ ساعت یا بیشتر کار می‌کنند خطر بروز حمله قلبی ۱۳ درصد بیشتر است. آنها همچنین ۳۳ درصد بیشتر از کسانی که ۳۵ تا ۴۰ ساعت در هفته کار می‌کنند در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند.

کار بیش ‌از حد در بروز مشکلات سلامت روان مانند افسردگی و اضطراب نیز مؤثر است. سلامت روان تأثیر زیادی روی اقتصاد جهانی می‌گذارد و افسردگی و اضطراب، با کاهش بهره وری کارکنان، هرساله یک تریلیون دلار هزینه در بر دارند.

معمول‌ترین مشکلات سلامت جسم و روانیِ ناشی از کارکردن بیش ‌از حد که در مطالعات علمی گوناگون اثبات شده‌اند عبارت‌اند از:

محرومیت از خواب (Sleep deprivation)

براساس مطالعه‌ای که روی پیامدهای عصب‌شناختی (neurocognitive) محرومیت از خواب انجام شده، کمبود خواب روی انواع فراوانی از عملکردهای کاری اثر می‌گذارد. برای نمونه، محرومیت از خواب توانایی تمرکزکردن را کاهش می‌دهد و زمان واکنش را به تأخیر می‌اندازد.

در مطالعه‌ای درمورد خواب و عوامل زیستی در فرسودگی شغلی، مقایسه‌ای میان ۵۴ شرکت‌کنندهٔ دچار فرسودگی شغلی و ۸۶ شرکت‌کننده سالم در گروه کنترل انجام شد. یکی از زمینه‌های این پژوهش، کیفیت خواب شرکت‌کنندگان بود. در این پژوهش افراد دچار خستگی و فرسودگی درمجموع مشکلات بی‌خوابی بسیار بیشتری داشتند (۴۱ نفر از ۵۴ نفر، یعنی ۷۵٫۹٪ آنها). ولی فقط ۱۱ نفر (۱۲٫۸٪) از ۸۶ نفر فرد سالم در گروه کنترل دچار محرومیت از خواب بودند.

استرس در کار روی کیفیت و کمیت خواب کارکنان اثر می‌گذارد. میزان و کیفیت خواب کارکنان بسیار مهم است زیرا استراحت موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها و افزایش ایمنی بدن می‌شود و بر حوزه‌های دیگری مانند توانایی یادگیری، کاهش اشتها و خلق‌وخو نیز به‌شدت تأثیرگذار است.

بیماری‌های کرونری قلب

ابتلا به بیماریهای قلبی از عوارض کار کردن بیش از حد است

پژوهشی درمورد کار زیاد و میزان وقوع بیماری کرونری قلب نشان داد که «کار زیاد بر سلامت عروق کرونری تأثیر منفی دارد.»

این مطالعه روی ۶۰۱۴ کارمند دولتی میان‌سال بریتانیایی (۴۲۶۲ مرد و ۱۷۵۲ زن) انجام شد که به بیماری عروق کرونری (CHD) مبتلا نبودند. بیشتر شرکت‌کنندگان در این بررسی (۵۴٪) اضافه‌کاری نمی‌کردند. آمار کارمندانی که بیش از ساعات کاری معمول کار می‌کردند عبارت است از:

  • ۲۱٪ هر روز تقریبا ۱ ساعت بیشتر کار می‌کردند.
  • ۱۵٪ هر روز ۲ ساعت بیشتر کار می‌کردند.
  • ۱۰٪ هر روز ۳ یا ۴ ساعت بیشتر کار می‌کردند.

این پژوهش نشان داد که خطر بروز مشکلات قلبی در کسانی که ۳ تا ۴ ساعت در روز بیشتر کار می‌کنند، در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که اضافه‌کاری نمی‌کنند، ۶۰٪ بیشتر است.

دیابت نوع ۲

در پژوهشی درمورد ارتباط میان ساعات کاری طولانی و دیابت نوع دو، ۲۲۲ هزار و ۱۲۰ مرد و زن از آمریکا، اروپا، ژاپن و استرالیا بررسی شدند. درکل ۴۹۶۳ نفر از آنها به دیابت مبتلا شدند.

این بررسی نشان داد که میان ساعات کاری طولانی‌تر (۵۵ ساعت یا بیشتر در هفته) و دیابت نوع ۲ ارتباط وجود دارد، ولی فقط در افرادی که در گروه‌هایی با جایگاه اجتماعی‌ ـ اقتصادی پایین‌تر جامعه قرار دارند.

مشکلات سلامتی ناشی از تغذیه نامناسب

در مجموعه‌ای از داده‌ها از بلغارستان، کرواسی، یونان، مقدونیه، پرتغال، رومانی و ترکیه فرسودگی شغلی با مصرف بیشتر داروهای مُسَکن، فست فود، الکل و ورزش ناکافی ارتباط داده شده است.

کارکردن بیش ‌از حد باعث می‌شود که افراد تغذیه سالم و کافی و همچنین مصرف مایعات را فراموش کنند یا برای آن وقت کافی نداشته باشند. این مشکل به‌طور بالقوه می‌تواند منجر به هیپوگلیسمی و کم آبی بدن شود. شاید پیامدهای فوری این روند جزئی و بی‌اهمیت به نظر برسد و ظاهرا فقط شامل مصرف فست‌فودها و ترک‌خوردن لب‌ها شود، ولی ادامه این روند می‌تواند مشکلات جدی یعنی کُما و مرگ را به دنبال داشته باشد.

افزایش خطر افسردگی در زنان

کار کردن بیش از حد موجب افزایش خطر افسردگی در زنان می شود

کار بیش ‌از حد منجر به نوعی استرس کاری می‌شود که می‌تواند محرکی برای افسردگی باشد. از علائم افسردگی می‌توان به مواردی مانند غم ‌و اندوه مداوم، احساس گناه و ناامیدی، ازدست‌دادن علاقه به سرگرمی‌ها و مشکلات خواب اشاره کرد.

وقتی وظایف و کارهای خانه و مراقبت از اعضای خانواده را نیز در نظر می‌گیریم، متوجه می‌شویم که زنان به‌طور میانگین بیشتر از مردان کار می‌کنند و معمولا حجم کاری زنان دوبرابر مردان است و این مسئله باعث پایین‌تر بودن سلامت جسمی آنها می‌شود. بنابراین کارفرمایان باید سیاست‌های جدیدی را با هدف کاهش حجم کاری زنان در محل‌کار، البته بدون کاهش میزان مشارکت آنها در محیط کار، در نظر بگیرند.

البته عواملی نیز وجود دارد که صرف‌نظر از جنسیت افراد، روی سلامت روانی آنها تأثیر می‌گذارد. معمولا کارکنان مسن‌تر، کارکنان سیگاری، کسانی که کمترین دستمزدها را می‌گیرند و کسانی که کمترین کنترل را روی شغل خود دارند، در مقایسه با کارکنان دیگری که این شرایط ویژه را ندارند، بیشتر دچار افسردگی می‌شوند.

کاهش استرس و فرسودگی شغلی ناشی از کار بیش ‌از حد

اگر راه مقابله با استرس و فرسودگی شغلی را پیدا کنید بهتر می‌توانید از ابتلا به بیماری‌های گفته‌شده در بالا پیشگیری کنید. در ادامه راه‌هایی را برای آرام‌شدن و کاهش استرس بیان می‌کنیم.

۱. تنظیم برنامه‌ای دقیق

یکی از بهترین روش‌های اجتناب از فرسودگی شغلی، داشتن برنامه ریزی دقیق است. روز کاری خود را با نوشتن فهرستی از کارها شروع کنید. بررسی کنید که کدام‌یک از کارها و وظایف شما اهمیت بیشتر یا کمتری دارند و برای انجام هر کار چقدر زمان نیاز دارید و سپس فهرست خود را بنویسید. فرض کنید که باید وظایف و کارهای زیر را انجام دهید:

  • انجام قسمت آخر پروپوزال پروژه، برگزاری جلسه‌ای با اعضای تیم خود، برگزاری جلسه‌ای با یک مشتری. این کارها بسیار مهم هستند بنابراین باید در اولین فرصت آنها را انجام دهید.
  • سپردن وظایف جدید به اعضای تیم، بررسی اولین طرح پروپوزال، پاسخ‌دادن به ایمیل‌ها و تمام‌کردن چند کار باقی‌مانده از روز گذشته. ازآنجاکه این کارها اهمیت کمتری دارند، می‌توانید آنها را بعدا انجام دهید.

حتما بین کارها، زمان‌های استراحتی را نیز در نظر بگیرید. اگر روز کاری‌تان را درست سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی کنید، شاید دیگر نیازی نباشد که بیشتر از ساعات کاری معمول در محل ‌کار بمانید.

۲. ورزش‌کردن

ورزش موجب کاهش استرس و فرسودگی شغلی ناشی از کار بیش از حد می شود

مطالعات فراوانی نشان داده است که اگر به‌طور منظم ورزش کنید در برابر استرس مقاومت بیشتری خواهید داشت. بر اساس پژوهشی با عنوان «ورزش، مقاومت در برابر استرس و سیستم‌های سروتونرژیک مرکزی»، فعالیت فیزیکی نحوه مواجههٔ بدن با استرس را بهبود می‌بخشد. همچنین ورزش روی انتقال‌دهنده‌های عصبی در مغز (دوپامین و سروتونین) که باعث ایجاد احساس شادی می‌شوند نیز اثر می‌گذارد.

رفتن به باشگاه، دویدن یا صرفا پیاده روی پس از کار یا هر فعالیت بدنی دیگری را که دوست دارید، انتخاب کنید. بی‌شک صرف بخشی از زمان خود برای ورزش‌کردن باعث می‌شود که زندگی بدون استرسی داشته باشید.

۳. چُرت‌زدن

بعدازظهر، هروقت احساس خستگی کردید، چرت بزنید. برای نمونه ۱۰ تا ۲۰ دقیقه خوابیدن به‌شدت نیرو و توانتان را افزایش می‌دهد. این چرت کوتاه سطح انرژی‌تان را بالا می‌برد و خلاقیت شما را نیز افزایش می‌دهد.

۴. اختصاص‌دادن زمانی به خودتان

کارکردن بیش ‌از حد باعث می‌شود که تقریبا هیچ زمانی برای فکرکردن به سلامت روانی خود نداشته باشید. مراقبت از جسم، ذهن و روح برای جلوگیری از فرسودگی شغلی بسیار مهم است. مراقبت از خود راه‌حل خوبی برای بهبود سلامت بدن، سلامت ذهن و روح است. باید بهتر غذا بخوریم، بیشتر تحرک داشته باشیم و بهتر بخوابیم تا احساس خوبی داشته باشیم. مراقبت از خود برای رهایی از بحران‌های سلامتی ناشی از استرس، فشار کاری و خستگی بیش ‌از حد، ضروری است.

۵. معاشرت‌کردن

معاشرت کردن و داشتن روابط اجتماعی موجب کاهش استرس و فرسودگی شغلی ناشی از کار بیش از حد می شود

دقایقی را که با خانواده و دوستانمان سپری می‌کنیم، ارزشمند هستند. داشتن روابط اجتماعی بسیار مهم است، به‌ویژه اگر می‌خواهیم کارکردن بیش ‌از حد را مدیریت کنیم. ما گاهی اجازه می‌دهیم که کارمان مانع از روابط اجتماعی‌مان شود و اغلب از وقت‌گذراندن با خانواده و دوستانمان دوری می‌کنیم، چون تصور می‌کنیم که کارمان مهم‌تر است و ابتدا باید آن را انجام دهیم. ولی در واقعیت با این کار بهره‌وری‌مان را کاهش می‌دهیم. در اولویت قراردادن خانواده، اختصاص‌دادن وقتی برای خودمان در برنامهٔ روزانه و توجه به سلامت جسمی و روانی، همگی راه‌های بسیار خوبی برای برطرف‌کردن این مشکل هستند.

توصیه متخصصان درمورد کاهش کار بیش‌ از حد

دنی ژانگ (Danni Zhang) روان‌شناس و یکی از اعضای انجمن روان‌شناسی استرالیا است. او عقیده دارد که وقتی زمان کافی را برای استراحت ذهن و جسم خود اختصاص نمی‌دهیم، نشانه‌های روان‌شناختیِ کارِ بیش‌ از حد کم‌کم خود را نشان می‌دهند. این نشانه‌ها عبارت‌اند از:

  • خواب بد؛
  • سردردهای تنشی (tension headaches)؛
  • کاهش تمرکز؛
  • خستگی؛
  • به‌سادگی ناامید و درمانده‌شدن؛
  • احساس گیرافتادن.

کسانی که بیش‌ از حد کار می‌کنند، بیشتر مستعد ابتلا به اضطراب و اختلال افسردگی هستند؛ چون به‌دنبال رفع نیازهای روانی و جسمی خود نیستند.

رفتارهای نادرست روزمره عبارت‌اند از:

  • بی‌توجهی به روابط اجتماعی و خانوادگی؛
  • ورزش‌نکردن؛
  • انتخاب رژیم غذایی نامناسب؛
  • نداشتن خواب کافی؛
  • و مراقبت‌‌نکردن از خود.

او به مردم توصیه می‌کند که وقتی، در محل‌ کار و بیرون از آن، احساس ناتوانی و درماندگی می‌کنند کارهای زیر را انجام دهند:

در محل ‌کار:

محل‌ و محیط کار خود را ارزیابی کنید تا ببینید که آیا می‌توانید حجم کاری را کاهش یا مهلت تحویل کارها را افزایش دهید. با مدیران خود صحبت کنید و مسئولیت‌های شغلی خود را تعدیل کنید.

بیرون از محل‌ کار:

  • تهیه فهرستی از فعالیت‌های غیرکاری که برایتان مهم هستند و تنظیم برنامه یا اختصاص‌دادن وقتی برای کارهای مهم (اختصاص دادن زمانی برای پیاده‌روی ۱۵دقیقه‌ای پس از بیدار شدن از خواب).
  • تنظیم‌کردن زنگ هشدار یا یادآوری برای زمان مشخصی در روز برای انجام کاری در آن زمان. فراموش نکنید که تا روز بعد، دیگر نباید مشغول کار شوید.
  • اختصاص‌دادن زمانی برای رسیدگی به نیازهای اساسی خود مانند خواب، غذاخوردن، ورزش و روابط اجتماعی (اختصاص زمانی برای صحبتِ رودررو و گوش‌دادن به حرف‌های یکدیگر)

مایکل هیلگرز (Michael Hilgers) درمانگر در درمانگاهی خصوصی در آمریکا است. او فقط برای وکلا و کارفرمایان کار می‌کند. به‌گفتهٔ مایکل هیلگرز، «شاید کارکردنِ بیش ‌از حد، بزرگ‌ترین عامل فرسودگی شغلی باشد.» بسیاری از مراجعان او با این مشکل مواجه هستند و این نصیحتی است که او معمولا به آنها می‌کند:

«برای اجتناب از فرسودگی شغلی با:

  • نه گفتن به بعضی از درخواست‌ها؛
  • محول‌کردن کارهایی که چندان لذت‌بخش نیستند؛
  • مرخصی‌گرفتن؛
  • و دنبال‌کردن علایق دیگری در بیرون از محل‌کار و ترجیحا کارهایی که مغز را وادار می‌کنند که به‌شیوه متفاوتی کار کند،

مرزهای مشخصی را تعیین کنید. شاید به دور از عقل به نظر برسد، ولی در درازمدت، با مراقبت از خود و کمتر کارکردن احتمالا بهره‌وری بالاتری خواهید داشت.»

چگونه به رئیس خود اطلاع دهید که فشار کاری زیادی را تحمل می‌کنید؟

در مورد فشار کاری بالایی که تحمل می کنید با رئیس خود صحبت کنید

آیا حس می‌کنید که دیگر توان ندارید؟ آیا کارهایی که رئیس به شما محول می‌کند بیش از ظرفیت و توان شماست؟ اگر چنین است، باید به او بگویید که به‌شدت خسته شده‌اید. پیش از انجام این اقدام درمورد ترفند خود فکر کنید، زیرا نحوه برقراری ارتباط و بیان این مطلب بسیار مهم است. مطمئن باشید که حق انجام این کار را دارید؛ فقط باید راه مناسب برای صحبت‌کردن با رئیستان را پیدا کنید.

نکات زیر به شما کمک می‌کنند که برای اقدامات خود برنامه‌ریزی کنید:

۱. درمورد نقش خود در شرکت فکر کنید

جایگاه شما در شرکت نیازمند مهارت‌هایی خاص و حجم مشخصی از کار و تلاش است. سؤال‌های زیر را از خودتان بپرسید:

  • آیا حجم کاری فعلی برای نقش شما قابل‌قبول است؟
  • آیا این موضوع نادری است که باید برای شغلتان کمی سخت‌تر کار کنید، چون نقش شما در شرکت این را ایجاب می‌کند؟

اگر پاسخ این سؤال‌ها مثبت است، باید قوی باشید و راهی برای کنارآمدن با کارکردن بیش ‌از حد پیدا کنید. در این شرایط نباید بگذارید که مدیرتان متوجه شود که به‌شدت خسته شده‌اید. چون اگر مدیرتان بفهمد که این حجم کاری برای شما بسیار زیاد است، تصور می‌کند که شما صلاحیت و شایستگی این شغل را ندارید.

۲. سعی کنید همدل باشید

مدیران نیز مانند خود شما کارها و مسئولیت‌های فراوانی دارند و درک این موضوع بسیار مهم است. ولی آنها چطور با این مسئله برخورد می‌کنند؟ با اولویت بندی کارهایشان. به همین دلیل باید نشان دهید که اولویت‌های آنها برای شما هم وجود دارد.

حتما موارد زیر را بیان کنید:

  • می‌دانید که وظیفهٔ موردنظر مهم است و می‌توانید آن را در اولویت قرار دهید؛
  • ولی احساس خستگی شدید می‌کنید.

وقتی مدیرتان متوجه شود که اهداف مشترکی دارید و خود را وقف کارتان کرده‌اید، تمایل بیشتری خواهد داشت که به شما کمک کند.

۳. فهرست اولویت‌هایتان را به رئیس نشان دهید

بهترین راه برای اینکه به رئیس خود نشان دهید که به‌شدت خسته شده‌اید این است که فهرستی از تمام وظایف فعلی خود تهیه کنید. بگذارید مدیرتان بداند که همین‌الان هم کارها و وظایف زیادی را بر عهده دارید. شاید او فراموش کرده است که شما وظایف فراوانی را بر عهده دارید و سرتان شلوغ است. از‌ این‌ طریق، رئیستان در زمان واگذارکردن کارها به شما منطقی‌تر عمل خواهد کرد.

۴. راه‌حلی عملی پیشنهاد کنید

اکنون که مدیرتان می‌داند که باید کارهای زیادی را انجام دهید، زمان مذاکره رسیده است. کارهای زیر را انجام دهید:

  • توجه کنید که کدام کارها در فهرست اولویت‌های شما کمترین اهمیت را دارند؛
  • از رئیستان بخواهید که مهلت تحویل این کارها را به تأخیر بیندازد.

شاید رئیس روش متفاوتی داشته باشد و فهرست اولویت‌های شما را تغییر دهد. ولی اگر او با تأخیر در ارائه بعضی از وظایف شما موافقت کند، این تغییر در اولویت‌ها اشکالی ندارد.

سخن پایانی

هدف اصلی ما از کارکردن داشتن زندگی بهتر و رفاه بیشتر است. ولی اگر کارکردن باعث به‌خطرافتادن سلامتی و کاهش کیفیت زندگی ما شود، دیگر چه سودی دارد؟ گاهی باید به خودمان یادآوری کنیم که سلامتی مهم‌تر از شغل ماست. آیا شما نیز مجبورید ساعت‌های طولانی در محل‌کار بمانید و خستگی و فشار زیاد کاری شما را از پا انداخته است؟ آیا فکر می‌کنید فشار بالایی که تحمل می‌کنید و خطر‌هایی که برای سلامتی خود ایجاد می‌کنید ارزش دستمزدی را دارد که در ازای کارتان دریافت می‌کنید؟ یا اینکه باید تجدیدنظر کنید و سلامتی خود را در اولویت قرار دهید؟

منبع:چطور


چگونه لاغر شویم؛ ۱۵ روش کاهش وزن سریع اما مطمئن

می‌خواهید لاغر بشوید؟ نه؟ این‌ روزها همه دوست دارند که متناسب و خوش‌اندام باشند. این خیلی خوب است اما لاغر شدن همت و برنامه ریزی صحیح می‌طلبد. نمی‌شود با خود بگویید تا آخر هفته ۱۰ کیلو کم می‌کنم و تمام؛ خیر! چنین چیزی ممکن نیست. برای اینکه بدانیم چگونه لاغر شویم لازم است به‌صورت علمی با این قضیه برخورد کنیم و گام‌های اصولی و هدفمند در بازه‌ی زمانی طولانی برداریم. اگر شما هم به‌دنبال پاسخ پرسش «چگونه لاغر شویم» هستید، مطالعه‌ی نکات زیر را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

۱. صبحانه‌ی بهتری بخوریم

همه‌ی وعده‌های غذایی مهم هستند، اما صبحانه همان وعده‌ای است که شیوه و روند غذایی ما را در طول روز مشخص می‌کند. بهترین صبحانه، صبحانه‌ای است که ما را سیر و از هوس کردن چیزهای مختلف در طول روز دور می‌کند. صبح‌ها باید حدودا ۴۰۰ تا ۵۰۰ کالری بخوریم و در این وعده باید از پروتئین‌ها و چربی‌های سالم استفاده کنیم. (مثلا لوبیا، ماست یونانی غیرشیرین، آجیل‌ها یا کره بادام زمینی یا حاوی سایر دانه‌ها و…). مصرف فیبر هم خیلی مهم است (میوه، سبزیجات، حبوبات کامل ۱۰۰ درصد). با مصرف مواد مغذی مناسب در صبحگاه می‌توانیم سطح قند خون‌مان را ثابت نگه داریم و مانع از چاقی شویم.

۲. غذاهای خوب و کامل را در اولویت بگذاریم

اگر هنوز می‌پرسید: «چگونه لاغر شویم» ما می‌گوییم با آگاهی از بایدها و دوری از نبایدها. یکی از این نبایدها این است که تمام غذاهای فراوری‌شده و توأم با مواد افزودنی را از برنامه‌ی غذایی‌مان حذف کنیم. غذاها و مواد فراوری‌شده سرشار از نمک هستند و میزان بالایی از سدیم در آنها وجود دارد (مضرات نمک). مواد نگهدارنده موجود در این مواد مضر است. در عوض، در قسمت بایدها داریم: مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه، حبوبات کامل، پروتئین‌های سالم و لبنیات کم‌چرب. محدودیت‌های خود درباره‌ی استفاده از نمک را فراموش نکنیم. حواس‌مان باشد که میزان نمک موجود در خوراکی‌های مصرفی باید ۱۴۰ میلی‌گرم یا کمتر از آن باشد.

۳. قهوه را فراموش نکنیم

چیزی درباره‌ی خواص قهوه می‌دانید؟ بهتر است روز خود را با یک فنجان قهوه شروع کنیم. کافئین ماده‌ی ادرارآور طبیعی و منبعی غنی از آنتی اکسیدان است که از تخریب سلولی جلوگیری می‌کند. مصرف قهوه تا میزان ۴۰۰ میلی‌گرم در روز مانعی ندارد. اگر خیلی اهل قهوه‌خوردن نباشیم هم می‌توانیم از چای استفاده کنیم. چای هم مُدری طبیعی است. انواع دمنوش های گیاهی مانند چای قاصدک یا ریشه فِنِل هم مفیدند. مطالعات نشان داده است که مصرف چای سبز هم پاسخ مناسبی به پرسش «چگونه لاغر شویم» است. مثلا در پژوهشی به گروهی از افراد چای سبز و به گروه دیگر دارونما داده شده بود. گروهی که چای سبز مصرف کرده بودند، در طول ۲۴ ساعت، ۷۰ کالری بیشتر از گروه دیگر سوزانده بودند.

۴. نوشیدنی‌های شیرین را فراموش کنیم

نوشیدنی‌های شیرین به‌اندازه‌ی مواد غذایی جامد ما را سیر نمی‌کنند. نوشیدن آب‌میوه یا قهوه‌ی کاراملی نمی‌تواند ما را به‌اندازه‌ی یک بشقاب از پروتئین و سبزیجاتی که با روش تفت دادن پخته می‌شوند، سیر کند. بنابراین اگر می‌خواهیم بدانیم که چگونه لاغر شویم باید حواس‌مان باشد و در خوردن نوشابه، آب‌میوه، چای و قهوه‌ی شیرین و نوشیدنی‌های الکلی دقت به‌خرج بدهیم. اگر هر یک از این مواد را در طول روز مصرف کنیم، در شب حدودا ۸۰۰ کالری اضافه در بدن خواهیم داشت؛ درحالی‌که همچنان گرسنه هستیم. درواقع، الکل مانع از سوخت‌وساز چربی‌ها می‌شود و درنتیجه، سوزاندن کالری را سخت می‌کند.

۵. وزنه بخریم و ورزش کنیم

چگونه لاغر شویم - وزنه

وزنه بخریم و ورزش کنیم. باید به‌یاد داشته باشیم که ورزش‌ها و تمرینات قدرتی باعث شکل‌گیری بافت ماهیچه‌ای قوی می‌شود. همچنین باعث می‌‌شود که بدن‌مان بافتی ماهیچه‌ای و بدون چربی داشته باشد و کالری بیشتری هم در طول هفته و به‌شکل ۲۴ ساعته در هنگام کار یا استراحت بسوزاند. هر چقدر بدن‌مان ماهیچه‌های بدون چربی بیشتری داشته باشد، زودتر لاغر می‌شویم.

ورزش‌ها و تمرینات قدرتی را می‌توان با شنای سوئدی، اسکات یا حرکت لانژ شروع کرد. استفاده از وزنه‌ها نیز می‌تواند در تقویت و شکل‌دهی به عضلات ۲سر و ۳سر نقش مهمی ایفا کند. داشتن وزنه‌های ۵ پوندی (هر پوند معادل ۴۵۳ گرم است) در منزل یا محیط کار، فکر بسیار خوبی است. اگر این تمرینات را ۳ تا ۴ بار در طول هفته تکرار کنیم، خیلی زود شاهد تناسب اندام‌مان خواهیم بود.

۶. ادویه‌های تند بخوریم

ادویه‌های تند باعث سوزاندن کالری بیشتر می‌شوند. علت این است که کاپسی‌سین ترکیبی است که در فلفل هالاپینو (یک نوع فلفل تند) و فلفل قرمز وجود دارد و موجب ترشح هورمون‌های استرس مثل آدرنالین در بدن می‌شود. این هورمون‌ها باعث سوزاندن مقدار بیشتری کالری می‌شود. ضمن اینکه وقتی ادویه‌ی تندِ غذا زیاد باشد، بدن‌مان کشش خوردن مقدار زیادی از آن را نخواهد داشت. در نتیجه کمتر می‌خوریم و لاغرتر می‌شویم. از جمله ادویه‌های خوبی که در این زمینه استفاده می‌شود، می‌توان به این موارد اشاره کرد: زنجبیل، زردچوبه، فلفل سیاه، آویشن، و فلفل هالاپینو.

۷. زود بخوابیم

چگونه لاغر شویم - خوابیدن

شاید خنده‌دار به‌نظر برسد، اما وقتی زود می‌خوابیم دیگر وسوسه‌ی رفتن سر یخچال وجود نخواهد داشت. علاوه‌براین، پژوهش‌های مختلفی هم وجود دارد که نشان می‌دهد خوابیدن کمتر از ۷ ساعت در طول شبانه‌روز باعث می‌شود تا سوخت‌وساز بدن کند شود. بنابراین اگر به‌دنبال لاغری سریع هستیم، باید به‌میزان خواب‌مان هم توجه داشته باشیم.

۸. آمار خورد و خوراک‌مان را بنویسیم

اگر آمار خورد و خوراک‌مان را یادداشت کنیم، خیلی بهتر و راحت‌تر می‌توانیم لاغر شویم. استفاده از اپلیکیشن های تناسب اندام هم که به شمارش کالری‌ها و… کمک می‌کنند، ایده‌ی بسیار خوبی است. نوشتن و استفاده از اپلیکیشن‌ها باعث می‌شود نسبت به چیزهایی که می‌خوریم، آگاهانه‌تر عمل کنیم و به این ترتیب دور مواد مضر را خط بکشیم و از مواد مفید استفاده کنیم. درواقع با مکتوب کردن چیزهایی که مصرف می‌کنیم، کار نظارت و کنترل رژیم غذایی ساده‌تر خواهد شد.

۹. قدم بزنیم یا کوه‌نوردی کنیم

کمتر کسی هست که با فواید ورزش برای سلامتی آشنا نباشد. اما فکر می‌کنید بهترین زمان برای ورزش چه موقع است؟ ورزش کردن در هر ساعت از شبانه‌روز خوب است، اما وقتی غروب‌ها شروع به ورزش می‌کنیم، مزایای بیشتری نصیب بدن‌مان خواهد شد. علت این است که در این مقطع زمانی از روز، سوخت‌وساز بدن‌مان کمتر می‌شود؛ بنابراین انجام ۳۰دقیقه ورزش ایروبیک، قبل از شام خوردن، باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و برای ۲ تا ۳ ساعت بعد یعنی حتی زمانی که حرکت و فعالیت‌مان متوقف می‌شود هم انرژی بیشتری خواهیم داشت. بنابراین دوباره و سه‌باره، سراغ غذا خوردن نخواهیم رفت و بعد از مصرف شام در حالت آرامی قرار می‌گیریم. وقتی بدن در حالت آرامش باشد، کمتر برای خوردن دوباره وسوسه می‌شویم. در حالتی که استرس در بدن وجود دارد و از آرامش دور است، تا حدودی میل به خوردن زیاد می‌شود و چاق‌مان می‌کند.


حتما بخوانید: لاغری با پیاده روی؛ برای کاهش وزن چقدر باید راه رفت؟


۱۰. هیچ وعده‌ی غذایی را حذف نکنیم

باید به‌خاطر داشته باشیم که حذف وعده‌های غذایی باعث لاغری سریع نمی‌شوند. اگر روز شلوغی پیش رو داریم و وقت کافی برای غذا خوردن هم نداریم باید درباره‌ی این وضعیت فکری بکنیم. مثلا در محل‌کار، ماشین و… با خودمان میوه، میان‌وعده یا تنقلات دیگری همراه داشته باشیم تا گرسنه نمانیم. اگر در طول روز گرسنه بمانیم، شب به‌طرز وحشتناکی، هر آنچه را نخورده‌ایم، جبران خواهیم کرد. باید خود را به خوردن تمام وعده‌های غذایی عادت بدهیم. علاوه‌بر وعده‌های غذایی باید دو بار هم در طول روز، میان وعده مناسب مصرف کنیم. بیش از ۳ تا ۴ ساعت گرسنه ماندن اصلا فکر خوبی نیست. استفاده از زنگ هشدار (آلارم) گوشی برای اینکه ما را برای خوردن چیزی باخبر کند هم می‌تواند راهکار مناسبی برای جلوگیری از خالی ماندن شکم بشود.

۱۱. باید آب بنوشیم

برای اینکه مواد اضافی مانند سدیم اضافی را از بدن دفع کنیم، باید آب یا مواد غذایی پرآب مصرف کنیم. خیار، گوجه فرنگی، کرفس، کنگر فرنگی، هندوانه، مارچوبه، انگور، آناناس و میوه‌هایی از تیره‌ی انگور وحشی مثل بلوبری ازجمله مواد پرآب هستند. این مواد هم به دفع ادرار بیشتر کمک می‌کنند و هم میزان زیادی فیبر دارند.

۱۲. مواد معدنی را به‌خاطر داشته باشیم

منیزیم، پتاسیم و کلسیم از جمله موادی هستند که به ایجاد تعادل نمک بدن کمک می‌کنند. مواد غذایی حاوی پتاسیم دارای برگ‌های سبز هستند، مواد غذایی نارنجی مانند پرتقال، هویج، طالبی، سیب‌زمینی شیرین هم در دسته‌ی این مواد مفید قرار دارند. سبزیجات پربرگ از خانواده‌ی کلم به‌ویژه گل کلم، لبنیات کم‌چرب، آجیل و دانه‌ها هم می‌توانند از نفخ شکم جلوگیری بکنند. این مواد معدنی برای کاهش فشار خون، کنترل قند خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن نقش مهمی ایفا می‌کنند.

۱۳. به حواشی «چگونه لاغر شویم» توجه نکنیم

چگونه لاغر شویم - رعایت اصول

با توجه به افزایش و ازدیاد علاقه‌ی افراد به کاهش وزن، تبلیغات بسیار زیادی درباره‌ی محصولات لاغری وجود دارد. اما باید هوشیار باشیم و زیر بار هیچ‌یک از این تبلیغات صدمن یک غاز نرویم. به صِرف اینکه در صفحه‌ی اینستاگرام فلان برند، فردی که خود را متخصص می‌داند، شروع به تبلیغ محصول لاغری با استفاده از محتویاتی چون آووکادو و… می‌کند، نباید اعتماد کنیم و سراغ آن محصول برویم. داشتن برنامه‌ای ساده که بتوانیم به آن پای‌بند بمانیم برای لاغر شدن کافی است. پس بهتر است دور چیزهای عجیب‌وغریبی که مثل حواشی دنیای لاغری هستند، یک خط قرمز پررنگ بکشیم.

۱۴. به خودمان فشار نیاوریم

اگر مدام به خودمان فشار بیاوریم و در پی این باشیم که با هر نافرمانی از رژیم غذایی خود را سرزنش کنیم، چیزی جز استرس، افسردگی و خستگی در حفظ رژیم غذایی، برای‌مان باقی نمی‌ماند. پس بهتر است ضمن اینکه حواس‌مان هست که روزانه فقط ۲۰۰ کالری مصرف کنیم، این‌قدر خودمان را محدود و سرزنش نکنیم. واقعیت این است که اگر بتوانیم به خودمان گاهی استراحت بدهیم و بدون احساس گناه و حقارت، خوراکی‌های موردعلاقه‌مان را بخوریم، امکان ایجاد ثبات در رژیم غذایی بلندمدت ما بیشتر می‌شود. ما به این دنیا آمده‌ایم که غذا بخوریم، از غذا لذت ببریم و شاد و پرانرژی باشیم. پس لازم نیست مثل ناظمی سخت‌گیر مدام به خودمان درباره‌ی رعایت رژیمی سفت و سخت نهیب بزنیم. رعایت رژيم خوب است، اما به‌شکل آزاد و بدون دلهره.

۱۵. به برچسب روی مواد غذایی توجه کنیم

برای اینکه در بلندمدت اندام خوبی داشته باشیم و نیز برای نهادینه کردن عادات مثبت در خود، لازم است تا با قدم‌های کوچک به‌تدریج تغییراتی در عادات‌مان ایجاد کنیم. یکی از این عادت‌ها، توجه به برچسب‌های روی مواد غذایی است. با خواندن محتویات هر ماده‌ی غذایی، درنظر گرفتن کالری و… می‌توانیم انتخاب‌های آگاهانه‌تری داشته باشیم.

منبع:چطور


آخرین شرایط فروش مدیران خودرو: آغاز فروش نقد و اقساط محصولات چری ویژه تیر ماه 99

چری شرکت خودروسازی چینی است، که به عنوان یکی از کارخانه‌های اصلی تولید خودرو و موتور خودرو، در جمهوری خلق چین به شمار مى ‌آید. این شرکت دارای هفتمین رتبه از نظر تولید خودرو در کشور چین است. چری تیگو، چری آریزو برخی از خودروهای این شرکت است که در ایران توسط مدیران خودرو مونتاژ و به‌ فروش می رسند.

 

شرایط فروش چری
 

 

در حالی که بسیاری از شرکت های خودرویی و واردکنندگان رسمی در شرایط نا مساعد اقتصادی فروش محصولات خود را متوقف و یا با بهانه های مختلف اعلام تعلیق فعالیت و یا حتی خروج در ماه های آتی را داشته اند، شرکت مدیران خودرو با هدف ایجاد تعادل و عرضه بدون وقفه محصولات خود در بازار، اقدام به تنظیم شرایط فروش چری و ام وی ام کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر جدیدترین شرایط فروش چری و ام وی ام در سال 99:

آغاز فروش نقد و اقساط محصولات چری [به روز رسانی] - تیر 99

طرح جدید فروش محصولات چری شرکت مدیران خودرو ویژه تیرماه 99 منتشر شد.

تحویل محصولات مدیران خودرو 45 روزه اعلام شده است و در خرید اقساطی بازپرداخت 12 تا 60 ماهه برای خریداران تعریف شده است.

 

 

 

طرح جدید فروش نقدی محصولات ام وی ام [به روز رسانی] - تیر 99

طرح جدید فروش نقدی محصولات MVM شرکت مدیران خودرو ویژه تیرماه 99 منتشر شد.

براساس بخشنامه جدید، 9 محصول این شرکت با تحویل 45 روز کاری آماده تحویل به متقاضیان است.

 

 

 

طرح جدید فروش محصولات MVM با اقساط 60 ماهه [به روز رسانی] - خرداد 99

مدیران خودرو طرح جدید فروش محصولات ام وی ام را با شرایط اقساطی آغاز نمود. در این طرح فقط 5 مدل خودرو با شرایط اقساط 12 تا 60 ماهه و با موعد تحویل فوری آماده واگذاری به متقاضیان هستند.

 

 

 

شرایط جدید فروش اقساطی محصولات چری با تحویل فوری [به روز رسانی] - خرداد 99

طرح جدید فروش اقساطی محصولات چری شرکت مدیران خودرو ویژه خردادماه 99 منتشر شد.

براساس بخشنامه جدید این شرکت، 5 محصول چری با اقساط 12 تا 60 ماهه با موعد تحویل 45 روزه، آماده واگذاری به متقاضیان هستند.

 

 

 

لیست قیمت جدید محصولات چری منتشر شد [به روز رسانی] - اردیبهشت 99

لیست قیمت جدید محصولات چری شرکت مدیران خودرو ویژه اردیبهشت ماه 99 منتشر شد.

لیست قیمت جدید محصولات چری منتشر شد - اردیبهشت 99:

 

 

 

لیست قیمت جدید محصولات MVM منتشر شد [به روز رسانی] - اردیبهشت 99

لیست قیمت جدید محصولات "ام وی ام" شرکت مدیران خودرو ویژه اردیبهشت ماه 99 منتشر شد.

لیست قیمت جدید محصولات MVM - اردیبهشت 99:

 

 

 

جدیدترین طرح فروش اقساطی محصولات مدیران خودرو [به روز رسانی] - اردیبهشت 99

جدیدترین طرح فروش اقساطی محصولات MVM شرکت مدیران خودرو ویژه اردیبهشت ماه 99 منتشر شد.

جدیدترین طرح فروش اقساطی محصولات مدیران خودرو:

 

 

 

اولین طرح فروش اقساطی محصولات چری در سال 99 [به روز رسانی] - فروردین 99

گروه خودروسازی مدیران برای اولین‌بار طرح فروش اقساطی محصولات چری را در سال 99 منتشر کرد. در این طرح، 4 چهار محصول با موعد تحویل 45 و 60 روزه آماده واگذاری به متقاضیان هستند.

 

 

 

اولین طرح فروش نقدی محصولات MVM در سال 99 [به روز رسانی] - فروردین 99

شرکت مدیران خودرو اولین طرح فروش نقدی محصولات ام‌وی‌ام را در سال 99 منتشر کرد. در این طرح فروش، 7 محصول به صورت تحویل فوری آماده واگذاری به متقاضیان هستند.

 

 

 

اولین طرح فروش نقدی محصولات چری در سال 99 - فروردین 99 [به روز رسانی]

شرکت مدیران خودرو اولین طرح فروش نقدی محصولات چری را ویژه فروردین ماه 99 منتشر کرد. در این طرح فروش، 5 محصول به صورت تحویل فوری آماده واگذاری به متقاضیان هستند.

 

 

 

شرایط ویژه فروش تیگو 5 و آریزو 6 مدیران خودرو - فروردین 99 [به روز رسانی]

شرکت مدیران خودرو برای خودرو تیگو 5 شرایط فروش ویژه ایی را در نظر گرفته است که می تواند شرایطی منحصر به فرد در شرایط فعلی بازار به حساب آید.

در این شرایط قیمت فروش خودرو به صورت قطعی و تحویل آن فوری است که در کمترین زمان ممکن تحویل خریدار می شود.

همچنین این خودرو دارای شرایط اقساط بلند مدت 5 ساله با پیش پرداخت مناسب است.

 

 

 

در شرایط فروش نقدی اعتباری مدیران خودرو با قیمت غیرقطعی، پیش پرداخت 89 میلیون و 725 هزار تومانی برای خودروی چری تیگو 5 اکسلنت و همچنین پیش پرداخت 123 میلیون و 270 هزار تومانی برای خودروی چری آریزو 6 در نظر گرفته شده است که مشتریان امکان بازپرداخت مابقی هزینه خودرو در قالب اقساط 12، 24، 36، 48 و 60 ماهه را خواهند داشت. در این طرح فروش، سود مشارکت 13 درصد، سود انصراف 12 درصد، سود تاخیر 14 درصد و کارمزد پایه 21 درصد خواهد بود که جزییات بیشتر آن را می توانید در جدول زیر شاهد باشید.

 

 

 

شرایط فروش اقساطی محصولات چری

 

 

 

در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر جدیدترین شرایط فروش چری و ام وی ام در سال 98:

طرح جدید فروش اقساطی محصولات چری با مدل 99 - اسفند 98 [به روز رسانی]

شرکت مدیران خودرو طرح جدید فروش اقساطی محصولات چری را با مدل 99 ویژه اسفندماه 98 آغاز نمود.

در طرح ذکر شده دو خودروی چری آریزو 5 و چری آریزو 6 با اقساط 12 تا 60 ماهه آماده واگذاری به متقاضیان هستند.

 

 

 

طرح فروش اقساطی محصولات MVM با مدل 99 - اسفند 98 [به روز رسانی]

شرکت مدیران خودرو طرح جدید فروش اقساطی محصولات ام وی ام را با مدل 98 آغاز کرد.

طرح فروش اقساطی محصولات MVM با مدل 99:

 

 

 

آغاز طرح فروش اقساطی خودرو جدید MVM X55 - اسفند 98 [به روز رسانی]

مدیران خودرو طرح جدید فروش اقساطی خودرو ام وی ام ایکس 55 را ویژه اسفندماه 98 آغاز نمود.

طرح فروش اقساطی خودرو جدید MVM X55 - اسفند 98:

 

 

 

طرح ویژه فروش اقساطی محصولات چری - بهمن ماه 98 [به روز رسانی]

طرح جدید فروش اقساطی محصولات چری ویژه بهمن ماه 98 از سوی مدیران خودرو آغاز شد.

 

 

 

طرح ویژه فروش اقساطی محصولات MVM - بهمن ماه 98 [به روز رسانی]

طرح جدید فروش اقساطی محصولات MVM ویژه بهمن ماه 98 از سوی مدیران خودرو آغاز شد.

 

 

 

قیمت جدید محصولات چری و ام وی ام در ایران اعلام شد - بهمن 98 [به روز رسانی]

مدیران خودرو لیست قیمت محصولات چری و ام وی ام را ویژه بهمن ماه 98 منتشر نمود.

لیست قیمت جدید محصولات چری ویژه بهمن ماه 98 :

 

 

قیمت جدید محصولات MVM - بهمن 98:

 

 

 

شرایط فروش سازمانی محصولات مدیران خودرو اعلام شد [به روز رسانی]

شرکت مدیران خودرو شرایط فروش خودروهای این شرکت به سازمان ها و ارگان ها را اعلام کرد.

در این شرایط ویژه محصولات شرکت مدیران خودرو با حداقل پیش پرداخت، اقساط بلند مدت (حداکثر 5 سال) و بدون نیاز به ضامن قابل عرضه خواهند بود و تحویل خودروها نیز به صورت فوری است.

متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت www.mvmco.ir اطلاعات بیشتر در خصوص این طرح را کسب کنند.

لیست قیمت جدید محصولات چری ویژه دی ماه 98 [به روز رسانی]

مدیران خودرو لیست قیمت محصولات چری را ویژه دی ماه 98 منتشر نمود.

مدیران خودرو علت این افزایش قیمت را تامین قطعات CKD با ارز 13200 تومانی اعلام کرده است.

لیست قیمت جدید محصولات چری ویژه دی ماه 98 :

 

قیمت خودروهای چری
 

 

قیمت محصولات MVM تغییر کرد - دی 98 [به روز رسانی]

مدیران خودرو قیمت جدید محصولات ام وی ام را ویژه دی ماه 98 منتشر نمود.

 

 

 

 

 

 

شرایط فروش ام وی ام ویژه طرح زمستانه مدیران خودرو - دی 98 [به روز رسانی]

طرح جدید فروش اقساطی محصولات مدیران خودرو ویژه زمستان 98 منتشر شد. در این طرح محصولات مدیران خودرو با اقساط 6 تا 18 ماهه آماده واگذاری به متقاضیان هستند.

 

 

 

جدیدترین شرایط فروش چری [به روز رسانی]

مدیران خودرو شرایط جدید فروش نقدی با تحویل فوری محصولات چری را آغاز نمود. در این بخشنامه 5 محصول از شرکت چری با تحویل فوری به متقاضیان عرضه خواهد شد.

 

 

 

برای اولین بار طرح فروش خودروی جدید MVM X55 آغاز شد - ویژه آذرماه 98 [به روز رسانی]

شرکت مدیران خودرو برای اولین بار طرح فروش خودروی جدید ام وی ام ایکس 55 را ویژه آذرماه 98 منتشر نمود.

این خودرو از یک پیشرانه مشترک با تیگو7 بهره میبرد.

 

 

 

جدیدترین شرایط فروش چری ویژه آذرماه 98 [به روز رسانی]

گروه خودروسازی مدیران، فروش نقدی با تحویل فوری محصولات چری را ویژه آذرماه 98 آغاز نمود. طرح جدید فروش نقدی محصولات چری ویژه آذرماه 98:

 

 

 

طرح جدید فروش اقساطی خودرو جدید آریزو 6 با اقساط 60 ماهه [به‌روزرسانی]

شرکت مدیران خودرو طرح جدید فروش اعتباری خودرو آریزو 6 را ویژه فرارسیدن میلاد حضرت رسول اکرم آغاز نموده است. براساس بخشنامه ذکر شده، متقاضیان می‌توانند این محصول را با شرایط اقساط 12 تا 60 ماهه خریداری نمایند.

 


سازمان بهداشت جهانی استفاده از ۳ دارو برای درمان کرونا را متوقف کرد

«سازمان بهداشت جهانی» (WHO) رسما اعلام کرد استفاده از ترکیب داروهای ایدز «لوپیناویر» (Lopinavir) و «ریتوناویر» (Ritonavir)، به عنوان راهی آزمایشی برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونای حاد را متوقف می‌کند. علت این اتفاق مشاهده عدم تاثیر کافی و کاهش ندادن مرگ و میر بیماران کووید-19 اعلام شده است.

اوایل اسفند ماه، و پس از مشاهده نخستین موارد ابتلای ایالات متحده، ترکیبی از داروهای یاد شده که به صورت اختصاصی برای درمان بیماری ایدز (HIV) استفاده می‌شدند، تحت نظارت سازمان بهداشتی مورد آزمایش قرار گرفت. کشورهای بریتانیا و ژاپن نیز از این الگو پیروی کرده و آزمایشاتی صورت دادند.

این مجموعه تحقیقات که تحت عنوان «آزمایش همبستگی» آغاز شد و حالا بین صد کشور مختلف از جهان در جریان است، در راستای یافتن درمانی موثر برای ویروس کرونا دنبال می‌شود. اولین ابزار پزشکان پس از مراقبت استاندارد در این گروه، آزمایش دارویی به نام Remdesivir بود که قبلا روی ابولا جواب داده بود. بعد از آن نیز به ترتیب داروهای هیدروکسی کلروکین، لوپیناویر/ریتوناویر، و در نهایت ترکیب لوپیناویر/ریتوناویر با اینترفرون مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

سازمان بهداشت جهانی شنبه از توقف استفاده از هیدروکسی کلروکین در آزمایشات جهان خبر داد. پیش از این هم بهره‌وری از داروی مالاریا (که به توصیه دونالد ترامپ برای درمان ویروس کرونا پیشنهاد شد) بی‌فایده اعلام شده بود و آزمایشات متعدد نشان داد که هیچ تاثیری در درمان کووید-19 ندارد.

 

ویروس کرونا
 

 

حالا سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ای عنوان کرد که ترکیب لوپیناویر و ریتوناویر (داروهای ایدز) هم بی‌فایده بوده‌اند. «امروز سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد کمیته بین‌المللی آزمایش همبستگی در رابطه با توقف استفاده از داروهای هیدروکسی کلروکین و لوپیناویر/ریتوناویر را پذیرفت».

البته این موضوع را باید در نظر داشت که توقف استفاده از داروهای یاد شده، صرفا محدود به بیمارانی است که اوضاع وخیمی داشته و در بیمارستان بستری هستند. بنابراین همچنان شانس بهره‌گیری از آنها در درمان بیمارانی که به صورت ضعیف‌تر به کووید-19 مبتلا می‌شوند و راهی بیمارستان نشده‌اند، یا حتی روشی پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا وجود دارد.

تا این لحظه هنوز هیچ دارو یا واکسن تاثیرگذاری برای درمان ویروس کرونا در جهان کشف یا ساخته نشده. طبق آخرین آمار بیشتر از یازده میلیون نفر در جهان به این بیماری دچار شده‌اند و بیشتر از نیم میلیون نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. در حال حاضر تنها راه مقابله با این ویروس، ماسک زدن است. پس فراموش نکنید که در تمام شرایط و به خصوص در مکان‌های شلوغ، برای حفظ سلامتی خود و اطرافیانتان از ماسک استفاده کنید.

منبع:دیجیاتو


روش های جلوگیری از انتقال ویروس کرونا در آسانسور

روش های جلوگیری از انتقال ویروس کرونا در آسانسور از آن جهت اهمیت بسیار بالایی دراد که طبق گفته‌ی محققان، این ویروس در محیط‌های بسته و بدون تهویه‌ی مناسب که فاصله‌ی افراد حاضر در آن کمتر از یک‌ونیم متر باشد به راحتی قابل انتقال است. نکته‌ی جالب در مورد آسانسورها نیز دقیقاً همین است که تمام نکات بالا از خایص آن محسوب می‌شوند. لینزی مار، متخصص آروسِل، پیش‌تر در مصاحبه‌ای با بیزینس اینسایدر اعلام کرده بود که شیوع کرونا «خصوصاً در برج‌های پرجمعیتی رخ می‌دهد که افراد حضوری طولانی‌مدت یا چندین‌باره در آن داشته باشند.»

بنابراین با رعایت چند نکته‌ی ساده می‌توانید هنگام حضور در آسانسور خودتان را نسبت به ویروس کرونا مقاوم کنید.

۱ ) در آسانسور کمتر با دیگران حرف بزنید

روش های جلوگیری از انتقال ویروس کرونا

طبق یافته‌های علمی ویروس کرونا از راه تنفس و بزاق دهان منتقل می‌شود، بنابراین فرد بیمار هنگام سرفه، عطسه صحبت یا آوازخواندن به راحتی این ویروس را به دیگران منتقل می‌کند. طی تحقیقی که ماه گذشته منتشر شده محققان دریافته‌اند که صحبت با صدای بلند به اندازه‌ی کافی ذرات معلق در هوا تولید می‌کند که موجب انتقال ویروس کرونا به دیگران باشد، البته ناگفته نماند این ذرات معلق که حاوی ویروس هستند دست کم ۸ دقیقه در هوا ماندگار خواهند بود. بنابراین یکی از روش های جلوگیری از انتقال ویروس کرونا در آسانسور این است که صحبتتان با دیگران را کوتاه کنید و این روش را با دیگران نیز در میان بگذارید.

از سویی دیگر محققان هنوز مطمئن نیستند که ذرات گرد و غبار معلق در هوا (مشهور به آروسل یا هواپخش) آیا پس از خروج بیمار از آسانسور همچنان در هوا باقی می‌مانند یا نه. نظر سازمان بهداشت جهانی در این مورد این است که این نوع راه انتقال را برای ویروس کرونا نمی‌توان روشی شایع در نظر کرد. مهندس مار می‌گوید: «اگر تنها سوار آسانسور باشید خطر انتقال کرونا بسیار ضعیف است.» با این حال تحقیق دیگری که در ماه آوریل منتشر شده حاکی از این است که در اطراف دو بیمارستان در ووهان چین ویروس کرونا فعال بوده. اما خطر محیط‌های بسته در انتشار این ویروس بسیار بالاست. مهندس مار طی مصاحبه‌ای با اِن‌پی‌آر در ماه آوریل گفته است: «آسانسورها اکثراً تهویه‌ی مکانیکی، مثل فن، ندارند بله به تهویه‌ی هوا به صورت طبیعی رخ می‌دهد، یعنی هنگامی که در آسانسور باز و دوباره بسته می‌شود.»


روش های جلوگیری از انتقال ویروس کرونا۲ ) ماسک را فراموش نکنید

با توجه به اینکه در بسیاری از آسانسورها تهویه‌ای مناسب وجود ندارد و محیط هم بسیار کوچک و محدود است پوشیدن ماسک بسیار ضروری است. کاربرد ماسک در این است که اگر ناقل باشید و ندانید، ویروس را به دیگران منتقل نخواهید کرد. همچنین دیگران هم اگر ماسک بزنند از انتقال ناخودآگاه این ویروس به شما جلوگیری می‌کنند. بنابراین یکی دیگر از روش های جلوگیری از انتقال ویروس کرونا در آسانسور این است که حتماً ماسک به صورت داشته باشید.

البته این را هم به خاطر بسپارید که زمان حضورتان در آسانسرو را تا حد ممکن کاهش دهید تا کمتر با دیگران در تماس باشید.

۳ ) فاصله‌ی اجتماعی را در آسانسور رعایت کنید

روش های جلوگیری از انتقال ویروس کرونا

مهمترین نکته در انتقال ویروس کرونا و همچنین در مورد روش های جلوگیری از انتقال ویروس کرونا در آسانسور این است که چه تعدادی در چه فاصله‌ای از هم قرار دارند. بنابراین حداقل فاصله‌ی مجاز یک‌ونیم متر اعلام شده است. البته رعایت این نکته در آسانسور ممکن نیست. پس هنگامی که با آسانسورهای شلوغ مواجه شدید، به هیچ عنوان وارد آسانسور نشوید و منتظر بمانید تا آسانسور خالی شود، یا اینکه از پله استفاده کنید.

 

۴ ) هنگام فشردن دکمه‌ی آسانسور از انگشتتان استفاده نکنید

روش های جلوگیری از انتقال ویروس کرونا

با اینکه انتقال ویروس کرونا از دست چندان شایع نیست اما چنانچه دستتان را به جسم آلوده بزنید و سپس صورت، دهان، بینی یا چشمتان را لمس کنید ویروس کرونا را عملاً به بدن خود دعوت کرده‌اید. مدت‌زمانی که ویروس کرونا می‌تواند روی اجسام زنده بماند به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله دمای جسم، میزان رطوبت، نوع سطح جسم، اما در دو تحقیق مشخص شده است که ویروس کرونا روی سطوح فلزی و پلاستیکی بیشترین زمان ممکن، یعنی حداکثر تا ۷ روز، دوام می‌آورد.

بنابراین از دیگر روش های جلوگیری از انتقال ویروس کرونا در آسانسور این است که از لمس دکمه‌ها و درِ آسانسور بپرهیزید، چرا که این سطوح مأمن بسیار خوبی برای این ویروس به شمار می‌آیند. طبق تحقیقی که در ماه می انجام شد در بیمارستانی در ووهان چین حتی ژنوم ویروس کرونا هم روی دکمه‌ی آسانسور یافتند. پس به خاطر بسپارید سطوحی که افراد بسیاری آن‌ها را لمس می‌کنند باید مدام ضدعفونی شوند و یا لااقل باید پس از آنکه چنان سطوحی را لمس کردید دست‌هایتان را بلافاصله ضدعفونی کنید.

به گفته‌ی مهندس مار «با هر وسیله‌ای دکمه‌ی آسانسور را بزنید، جز انگشتتان.» مثلاً می‌توانید با آرنج، کیف یا لباستان دکمه‌ی آسانسور را بفشارید. اما اگر چاره‌ای نداشتید و دکمه‌ی آسانسور را لمس کردید حتماً بلافاصله دستتان را ضدعفونی کنید.

منبع: روزیاتو


صفحات سایت (5)